Oprava búranej EE8
Napsal: 12 lis 2009 21:39
Ahojte
keďže som momentálne chorý a nemôžem teda v garáži makať na CRXe, rozhodol som sa tu zverejniť postup opravy mojej EE8, viem že zopár ľudí nielen tu to zaujímalo, tak teda držím slovo a dúfam, že to niekomu niekedy pomôže, aj keď to samozrejme nikomu neželám a nerád by som si to absolvoval znova...
Tak teda poďme poporiadku....
Vlani na jeseň som bol búraný, odniesla to spolujazdcová strana, v podstate kolmo na smer jazdy, medzi nápravy, tesne nad prah. Dvere išli tak 15-20 čísel dnu, pričom v pántoch a zámku ostali držať, teda šiel dnu aj stĺpik za dverami, prah bol len mierne zvlnený, čelné sklo ostalo celé, v stĺpiku nad rohom dverí vyskočila drobná priehlbinka, auto ostalo pojazdné, šiel som s ním pak ešte 160 km domov, pocitovo nijak narušené jazdné vlastnosti...
Hneď ako prišli peniaze z poistky vinníka, len pre obraz fungovanie poisťovní, škoda vyčíslená na 2500€, zostatková hodnota auta 1200€ (
alebo skôr
), toľko mi aj prišlo. Keď to v globále zhrniem, tesne to stačilo na klampiarinu, lak som si musel zatiahnuť už za vlastné... Doplním že okrem klampiariny sa na aute zahladzovali otvory na uchytenie oterových líšt na prednom blatníku, dverách a zadnom blatníku, navárali sa lemy dopredu aj dozadu.
Ako prvé sa vyťahoval celý bok do približne rovnakého stavu a tvaru, ako by mal byť. Kto by chcel rýchle peniaze a dať auto okamžite preč, by pregitoval, dal do laku a pekne natiahol budúceho majiteľa...
To však nebol môj zámer, s autom sa lúčiť nemienim a chcel som ho späť do top stavu 
Po vystretí pokrčených plechov a približnom zrovnaní uhlopriečok, sa pôvodný blatník odvŕtal, a na jeho miesto poputoval druhý kus odvŕtaný z iného auta
Žiaľ, vzhľadom na fakt, že toto trvalo prvému klampiarovi 4 mesiace, niet sa čomu diviť že mi došla trpezlivosť, auto od neho išlo preč a poputovalo druhej partičke mladých šikovných klampiarov, ktorý nižšie uvedené pokračovanie prác zvládli za cca. 2 týždne
Pri dopasovávaní nového zadného blatníka došli na to, že dvere cezeň prečnievajú cca. o 1 cm, auto teda muselo ešte na stolicu, kde sa kasňa natiahla do pôvodnej dĺžky. Fakt veľmi smutné že predchádzajúci klampiar na to neprišiel
Pak sa blatník navaril
Keďže pod kolesá išli 2 cm rozširovacie podložky a moja predstava bola, aby lemy s nimi pekne lícovali, vyrezali sa pak pôvodné lemy a na ich miesto prišli širšie, konkrétne z predných blatníkov z civica 6g, ktoré tvarovo spĺňali moje predstavy a požiadavky
Táto taktika nám však nevyšla na predných lemoch
Keďže sme chceli zachovať aj pôvodný lem kvôli úchytom podblatníka, širší lem sa mal navárať naň. Tu však už lemy z C6G kvôli rozdielnemu rádiusu nepasovali a takisto sme pohoreli aj s lemami z C4G. Vtedy to klampiari zobrali do vlastných rúk a každý lem vytvorili zo štyroch až piatich samostatných kúskov, ktoré zvarili dokopy...
Pre obraz doplním, že na výrobu týchto štyroch širších lemov mali klampiari k dispozícii 10 ks blatníkov, pričom na konci mi ostali z toho 2 neporušené kusy...
No a tu niekde sme skončili s klampiarinou. Výsledný efekt je podľa mňa celkom obstojný a čo je hlavné, zodpovedá mojej predstave
Auto sa pak presunulo k lakovníkovi, ktorý sa podobne ako klampiari na aute poriadne namakal, keďže celú gitovačku si už chystal on. Spotreba materiálu, teda hlavne gitu na auto, resp. hlavne na tie lemy sa vyšplhala niekde ku 8kg
Potom nasledoval plnič a následne lak, výsledok už každý posúďte sám. Nepredpokladám že sa to bude páčiť každému mne každopádne áno
A čo dodať záverom? Ťažko povedať či to bolo to naj riešenie, zvažoval som aj kúpu druhej kasne a prehodením všetkého na ňu, každopádne som si zvolil túto vyššie popísanú cestu z dôvodu toho, že moja kasňa mala minimum hrdze, diely za prijateľný peniaz sa mi podarilo tiež zohnať, auto som chcel tak či tak dať zahladiť a rozšíriť, na čo musel logicky nadväzovať nový lak, o ktorom som tiež sníval, navyše rozobrať jedno auto a poskladať druhé by tiež stálo nemalý peniaz, mimo to by som musel riešiť presun VINka, do čoho sa mi tiež samozrejme nechcelo...
Tak či tak, som rád že už to mám za sebou a po roku môcť teraz svoju novú CRXu skladať v garáži je už pre mňa radosť a previezť sa na nej pak tá najsladšia odmena


Tak teda poďme poporiadku....
Vlani na jeseň som bol búraný, odniesla to spolujazdcová strana, v podstate kolmo na smer jazdy, medzi nápravy, tesne nad prah. Dvere išli tak 15-20 čísel dnu, pričom v pántoch a zámku ostali držať, teda šiel dnu aj stĺpik za dverami, prah bol len mierne zvlnený, čelné sklo ostalo celé, v stĺpiku nad rohom dverí vyskočila drobná priehlbinka, auto ostalo pojazdné, šiel som s ním pak ešte 160 km domov, pocitovo nijak narušené jazdné vlastnosti...
Hneď ako prišli peniaze z poistky vinníka, len pre obraz fungovanie poisťovní, škoda vyčíslená na 2500€, zostatková hodnota auta 1200€ (


Ako prvé sa vyťahoval celý bok do približne rovnakého stavu a tvaru, ako by mal byť. Kto by chcel rýchle peniaze a dať auto okamžite preč, by pregitoval, dal do laku a pekne natiahol budúceho majiteľa...


Po vystretí pokrčených plechov a približnom zrovnaní uhlopriečok, sa pôvodný blatník odvŕtal, a na jeho miesto poputoval druhý kus odvŕtaný z iného auta

Žiaľ, vzhľadom na fakt, že toto trvalo prvému klampiarovi 4 mesiace, niet sa čomu diviť že mi došla trpezlivosť, auto od neho išlo preč a poputovalo druhej partičke mladých šikovných klampiarov, ktorý nižšie uvedené pokračovanie prác zvládli za cca. 2 týždne

Pri dopasovávaní nového zadného blatníka došli na to, že dvere cezeň prečnievajú cca. o 1 cm, auto teda muselo ešte na stolicu, kde sa kasňa natiahla do pôvodnej dĺžky. Fakt veľmi smutné že predchádzajúci klampiar na to neprišiel

Pak sa blatník navaril

Keďže pod kolesá išli 2 cm rozširovacie podložky a moja predstava bola, aby lemy s nimi pekne lícovali, vyrezali sa pak pôvodné lemy a na ich miesto prišli širšie, konkrétne z predných blatníkov z civica 6g, ktoré tvarovo spĺňali moje predstavy a požiadavky

Táto taktika nám však nevyšla na predných lemoch



No a tu niekde sme skončili s klampiarinou. Výsledný efekt je podľa mňa celkom obstojný a čo je hlavné, zodpovedá mojej predstave

Auto sa pak presunulo k lakovníkovi, ktorý sa podobne ako klampiari na aute poriadne namakal, keďže celú gitovačku si už chystal on. Spotreba materiálu, teda hlavne gitu na auto, resp. hlavne na tie lemy sa vyšplhala niekde ku 8kg

Potom nasledoval plnič a následne lak, výsledok už každý posúďte sám. Nepredpokladám že sa to bude páčiť každému mne každopádne áno

A čo dodať záverom? Ťažko povedať či to bolo to naj riešenie, zvažoval som aj kúpu druhej kasne a prehodením všetkého na ňu, každopádne som si zvolil túto vyššie popísanú cestu z dôvodu toho, že moja kasňa mala minimum hrdze, diely za prijateľný peniaz sa mi podarilo tiež zohnať, auto som chcel tak či tak dať zahladiť a rozšíriť, na čo musel logicky nadväzovať nový lak, o ktorom som tiež sníval, navyše rozobrať jedno auto a poskladať druhé by tiež stálo nemalý peniaz, mimo to by som musel riešiť presun VINka, do čoho sa mi tiež samozrejme nechcelo...
Tak či tak, som rád že už to mám za sebou a po roku môcť teraz svoju novú CRXu skladať v garáži je už pre mňa radosť a previezť sa na nej pak tá najsladšia odmena
