Crx a výfukové svody
Napsal: 24 srp 2012 12:39
Často se mě někdo ptá, jaké má dát svody na své crx, případně mi pošle fotky nějakých svodů, jak je na netu nabízí firma XY. A následuje dotaz, jestli prý jsou dobré.
Co na to říct? Upřímná odpověď zní, že nevím, že jsou jistě nablýskané a lesklé, ale to že je asi tak všechno, co o nich dokážu říct. Odpověď pro tazatele neuspokojivá, ale lepší nemám.
U svodů hraje roli řada parametrů, a to nejenom druh konstrukce, čili zda jsou svody 4-1 nebo 4-2-1. Záleží na spojení svodů, které válce se pak tedy ovlivňují při výplachu, záleží na průměru trubek, poloměru zahnutí, délce primární a sekundární části, na zpracování, materiálu, na změnách profilu, neopracovaných hranách po svarech atd.
Některé svody přidávají výkon ve vysokých otáčkách, jiné spíš v nízkých. Dobré svody by měly přidávat v celém spektru, ale to bývá právě největší problém. U většiny svodů jde o kompromis, v určitě části spektra otáček jsou lepší než jiné, v jiné části mohou být zase horší.
Na vše má vliv pochopitelně i to, jestli je motor nějak dál upravovaný atd.
Sériové svody 4-1 z katových motorů nejsou nic extra a mají občas problémy s praskáním. Sériové svody z bezkatových motorů 4-2-1 jsou rozhodně mnohem lepší a pokud je seženete, doporučil bych je jako dobré vylepšení k získání většího výkonu.
Pokud jde o svody, které lze koupit u nás, není tu příliš velká poptávka a vysoká kupní síla, takže z tohoto pohledu předpokládám, že půjde většinou o ty nejlevnější výrobky. To samo o sobě nemusí být na škodu, i levná kopie dobrých svodů může fungovat, ale prostě bych od nich nečekal příliš. A pokud daný výrobek někdo nevzal na brdzu a neodměřil výsledky, je opravdu těžké cokoli tvrdit o tom, jaký výkonový zisk přinesou a jestli jsou dobré.
Jen tak pro zajímavost, podívejte se na tyto testy, měl jsem je kdysi v počítači, protože z původního umístění už dávno zmizely, ale teď se objevily znovu na jiné stránce.
Čtěte zde - http://mycomputerninja.com/~jon/hondainfo/d-header/index.html
Co na to říct? Upřímná odpověď zní, že nevím, že jsou jistě nablýskané a lesklé, ale to že je asi tak všechno, co o nich dokážu říct. Odpověď pro tazatele neuspokojivá, ale lepší nemám.
U svodů hraje roli řada parametrů, a to nejenom druh konstrukce, čili zda jsou svody 4-1 nebo 4-2-1. Záleží na spojení svodů, které válce se pak tedy ovlivňují při výplachu, záleží na průměru trubek, poloměru zahnutí, délce primární a sekundární části, na zpracování, materiálu, na změnách profilu, neopracovaných hranách po svarech atd.
Některé svody přidávají výkon ve vysokých otáčkách, jiné spíš v nízkých. Dobré svody by měly přidávat v celém spektru, ale to bývá právě největší problém. U většiny svodů jde o kompromis, v určitě části spektra otáček jsou lepší než jiné, v jiné části mohou být zase horší.
Na vše má vliv pochopitelně i to, jestli je motor nějak dál upravovaný atd.
Sériové svody 4-1 z katových motorů nejsou nic extra a mají občas problémy s praskáním. Sériové svody z bezkatových motorů 4-2-1 jsou rozhodně mnohem lepší a pokud je seženete, doporučil bych je jako dobré vylepšení k získání většího výkonu.
Pokud jde o svody, které lze koupit u nás, není tu příliš velká poptávka a vysoká kupní síla, takže z tohoto pohledu předpokládám, že půjde většinou o ty nejlevnější výrobky. To samo o sobě nemusí být na škodu, i levná kopie dobrých svodů může fungovat, ale prostě bych od nich nečekal příliš. A pokud daný výrobek někdo nevzal na brdzu a neodměřil výsledky, je opravdu těžké cokoli tvrdit o tom, jaký výkonový zisk přinesou a jestli jsou dobré.
Jen tak pro zajímavost, podívejte se na tyto testy, měl jsem je kdysi v počítači, protože z původního umístění už dávno zmizely, ale teď se objevily znovu na jiné stránce.
Čtěte zde - http://mycomputerninja.com/~jon/hondainfo/d-header/index.html