Pokud to majitel vozu s motorem B16A1, čili modelů civic EE9 nebo crx EE8, myslí s budoucími úpravami vážně, musí se nějak vypořádat s úpravou ecu a naladit ji tak, aby mapy odpovídaly změnám provedeným na motoru. Ecu pro B16A1 má označení PW0 a jde o generaci OBD0. Lze ji chipovat, ale možné úpravy jsou omezené a znamená to vždycky vypálit chip na počítači a mechanicky vložit.
Motory vtec z C5G, sohc - ecu P28 a dohc - ecu P30 - jsou OBDI a z hlediska úprav kromě vysloveně laditelných jednotek typu hondata v ceně 30000 nejlepší na úpravy. Možnosti úprav (možnost měnit více parametrů) tam jsou větší než u OBD0, lze tam implantovat přepínání režimů (normál jízda/sportovní režim), lze zprovoznit online napojení na notebook (dataloging), případně program upravovat přímo v autě.
Z hlediska použitelnosti pro naše B16A1 je jedno, jestli se použije P28 nebo P30. Tyhle jednotky se případně používají i pro auta s OBD2 (např. civicy 6G, targy z konce produkce, ITR z konce produkce atd), protože ty už zase upravovat nejdou. Čili jsou to vlastně nejžádanější ecu pro hondy, ať už člověk upravuje starší generaci nebo novější.
V případě B16A1 je nutné použít i rozdělovač z OBD1 B16A2 a kabelovou redukci na připojení ecu. Tu lze i přepinovat, ale je to blbá práce a stejně musí člověk sehnat patřičné konektoty z C5G. Redukce se dá koupit v Americe, nejlevněji asi značka rywire http://www.rywire.com/catalog/index.php
Zajímavé povídání http://www.hondaclub.cz/default.aspx?a=555
Ecu OBD1 pro motory B16A1 OBD0
Moderátor: Minor
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti