Stránka 1 z 1
Demontáž Alternátoru
Napsal: 27 dub 2011 13:09
od Job!k
Předem než začnu chci podotknout, že jsem ho vyndaval ze své EE8 nemohu zaručit, že z ED9 a jiných modělů to půjde stejně pokud ano tak je to jen dobře. Tak a pro orientaci fotky jsem opatřil šipkama různých barev snad každá barva má své opodstatnění a to zelená=demontáž (vyšroubování), žlutá=odpojení (sundání), červená=posun (ukazuje i směr posunu), modrá=doplňková (např kam se co přesunulo a podobně). Dále ke každé zelené šipce jsem připsal číslo=velikost klíče(ta se může též lišit). Tak teď k samotné demontáži mně bohatě postačila sada očkových klíčů a celková demontáž když jsem nijak nezávodil a nevznikly žádně jiné potíže trvala necelou půlhodinku.

- Odpojení kontaktů k nádobce brzdové kapaliny. Né každý máme rozpěru a ten kdo jí má pochybuji, že má stejnou jako ostatní takže vlastníci rozpěr jí musí demontovat tak aby nadále nepřekážela, u té mé stačí pouze povolit jednu stranu a otočit rozpěru vzhůru.

- Odpojit tyto dvě hadičky a přesunout za nádobku brzd. kap. viz následující obr.

- Povolení spodního šroubu altíku. Není na něj moc vidět jde nahmatat. Je zbytečného celý vytáčet stačí pouze první trhnutí, aby se mohl altík v dalších krocích pootáčet.

- Povolení horního šroubu altíku stačí tak, aby se dal altík posunout blíže k motoru pro povolení klínového řemenu. Následně sundat řemen.

- Díky prostoru je lepší sundavat řemen u kliky postupným posouváním směrem od kliky. Hlavně žádné násilí.

- Z druhé strany alternátoru neni vidět, ale vše jde po hmatu. Povolit matku co drží držák kabelu a odpojit kabel (jde to malinko stuha)

- Na horní straně plechového krytu altíku ,,přetáhnout" gumu a povolit matku následně jde kabel vytáhnout. Tyto kabely strčit nejlépe někam dolu, aby nepřekážely.
Re: Demontáž Alternátoru
Napsal: 27 dub 2011 13:33
od Job!k
Re: Demontáž Alternátoru
Napsal: 27 dub 2011 13:35
od Job!k
Noooo tady je už jsem ho našel je venku huráááá a můžeme se radovat

časem vám dodam rady jak ho zpět namontovat a zdokumentuju vše co jsem s nim prováděl

a úplně na závěr chci poděkovat Minorovy za rady bez kterých bych ho tahal úplně jinudy a zbytečně zdlouhavě
Re: Demontáž Alternátoru
Napsal: 27 dub 2011 14:28
od stechi

fajn navod zrovna nedavno jsem premyslel jak ho vyndat

Re: Demontáž Alternátoru
Napsal: 27 dub 2011 15:04
od Redy
Re: Demontáž Alternátoru
Napsal: 28 dub 2011 12:03
od francoois
Super popis, ja ho vyndaval nedavno a bohuzel jsem trubky musel odpojit, protoze je ohybat jsem si netroufal. Alu musim repasovat HBV, tak to nebyla prace navic

Re: Demontáž Alternátoru
Napsal: 28 kvě 2011 18:32
od Perjen
Přidám vlastní zkušenost...Trubky jsem se také bál ohnout takhle daleko tak jsem ho vyklopil nahoru nad posilovač a alternátor prolezl bez problémů..Když jsem ho dával zpět musel jsem si pomoct kladivem a šroubovákem..chce to trochu šikovnosti při vracení spodního šroubu který slouží jako pant prakticky..foto níže..
Re: Demontáž Alternátoru
Napsal: 25 kvě 2016 18:37
od skritek
Alternator se sa vyndat i bez demontaze brzdovho valce da se protáhnout nad převodovkou. nekdy je zapotřebí demontovat hadici k topeni , ale porad lepsi nez vymontovvat brzdovy valec. Dokonce jsem resvedcen ze je rychlejsi vymontovat i poloosu nez pak slozite prevzdusnovat brzdy.
Re: Demontáž Alternátoru
Napsal: 25 kvě 2016 19:18
od Minor
Bezva návod. Super, že jsi ho sepsal, bude se určitě hodit řadě lidí.
Já ten HBV myslím odkláněl nahoru, ale je to už naštěstí dlouho, tak si nejsem stopro jistej.
Re: Demontáž Alternátoru
Napsal: 25 kvě 2016 20:55
od petaed9
Ty jo vzdyt altik jde uplne hezky vytahnout spodem

Na kazde honde mi sel spodkem. Toze bych kvuli takove blbosti sundaval brzdovy valec me ani ve snu nenapadlo
Re: Demontáž Alternátoru
Napsal: 25 kvě 2016 22:28
od Fegut
zase tak hezky nejde

, posledně u Steana když jsem mu dovez jinej, tak povolil hlavní motorovej silent a pustil motor dolů co to šlo a až pak ho vyndal, nějak se mu tam pořád pletla poloosa a roh bloku. Co jsem ho dával já, tak jsem měl poloosu venku a to šlo krásně.
Re: Demontáž Alternátoru
Napsal: 26 kvě 2016 10:47
od petaed9
Ja jsem motor vzdycky zvedal a pak jezek v kleci

Ale nic strasneho. Oproti tomu ze bys sundaval brzdovy valec atd. atd. to je uplne brnkacka a ani to nezabere tolik casu. Za hodku ho mas vymeneny a muzes jit

Re: Demontáž Alternátoru
Napsal: 26 kvě 2016 12:21
od Wláďa
petaed9 píše:Ja jsem motor vzdycky zvedal a pak jezek v kleci

Ale nic strasneho. Oproti tomu ze bys sundaval brzdovy valec atd. atd. to je uplne brnkacka a ani to nezabere tolik casu. Za hodku ho mas vymeneny a muzes jit

Tak nevim jak u ED9, ale jestli si myslíš, že u EE8 to půjde taky, tak mi to můžeš přiject ukázat.

Hodinu jsem se s tím mrskal a zkoušel ho jakkoliv kudykoliv procpat. Nad převodovkou jsem taky koukal jestli by nešel a docela pochybuju. Zrovna teď o víkendu se do toho budu pouštět, tak pak dám vědět, jak jsem to vyřešil. Před nějakým časem mě někdo přesvědčoval o tom, že jde vyndat bez problémů bez jakýkoliv demontáže všeho ostatního (myslím že to byl Sabrio, ale nejsem si jistý, tak nechci na nikoho ukazovat prstem

) tak jsem přemýšlel kdo to byl, abych mu pak pěkně poděkoval.

Re: Demontáž Alternátoru
Napsal: 26 kvě 2016 13:03
od petaed9
Nevim jak u EEcka (to nemam bohuzel k dispozici

) ale u ED staci povolit motor na hlavnim drzaku co je u rozvodu a prizvednout motor co nejvic jde. Sundat altik sundat drzak altiku a proplest ho mezi motorem poloosou a ramenem. Plno lidi rikalo ze to jde jen vrchem a nekteri dokonce sundavali sani misto brzdoveho valce. Ja jsem na to sel zespoda jak jsem byl zvykly z anglana a slo to. Sice hur nez na anglanovi ale slo. Vrchem by me to ani nenapadlo...
Re: Demontáž Alternátoru
Napsal: 26 kvě 2016 13:15
od Fegut
Nejlepší je to když je ta poloosa venku, sice trochu víc práce, ale časově kdy pak právě vyplejtáš ježka z klece to může bejt rychlejší. Trochu prasáckej styl je rozpojit horní čep a když vycvakneš poloosu od krátkej poloosy s ložiskem, sundáš spodní vidličku tlumiče, tak zatáhnout za těhlici k sobě a máš vytaženo, pak už s poloosou libovolně hýbeš a altík jde ven jak nic.
Re: Demontáž Alternátoru
Napsal: 26 kvě 2016 13:27
od petaed9
Takhle jsem to nezkousel ale urcite to je stokrat lepsi a rychlejsi nez vrchem a odpojit pul auta

Re: Demontáž Alternátoru
Napsal: 27 kvě 2016 21:11
od murtin
Měnil js to už 3x.1x spodem(hrůza,ale návod mi dost pomohl) a 2x vrchem. To je 100% lepší, trubky se dají lehce opatrně ohnout a je to razdva..
Demontáž Alternátoru
Napsal: 15 lis 2017 21:01
od Minor
Měnil jsem před pár dny altík na ED9 a musím trvat na tom, že varianta s brzdovým válcem bude pro mě asi vždycky nej. Povolují se dva šrouby č. 12, pak asi dvě spony na hadice, odpojuje se jeden konektor a to je v zásadě všechno.
Navíc to děláte ve stoje, nad autem, nemusíte lézt pod něj. Pro člověka, který to dělal jako já na ulici, podle mě ideální.
Ale jinak si to každý dělejte, jak chcete

Demontáž Alternátoru
Napsal: 21 lis 2017 12:47
od Wláďa
Minor píše:Source of the post Měnil jsem před pár dny altík na ED9 a musím trvat na tom, že varianta s brzdovým válcem bude pro mě asi vždycky nej. Povolují se dva šrouby č. 12, pak asi dvě spony na hadice, odpojuje se jeden konektor a to je v zásadě všechno.
Navíc to děláte ve stoje, nad autem, nemusíte lézt pod něj. Pro člověka, který to dělal jako já na ulici, podle mě ideální.
Ale jinak si to každý dělejte, jak chcete

Amen!
