Výměna motorového oleje
Napsal: 08 lis 2010 08:32
Takže, šup sem s návodem, který tu měl být už dávno a tím je výměna motorového oleje
Jaký olej?
Nejdříve si pojďme něco říct k samotným olejům...do motoru hondy CRX se zpravidla nejlépe hodí olej 10W40 nebo 5W40. První číslovka nám udává vhodnost motoru pro zimní používání, čím nižší hodnota, tím vyšší použitelnost, tudíž 5 se hodí do teplot až -30stupňů a 10 do teplot -25stupňů, ale ruku na srdce, kdo by autíčko v tomhle mrazu vytahoval z vyhřáté garáže
Číslo 40 nám udává viskozní kvalitu oleje, běžně se pohybuje okolo 40-45.
Takže ve zkratce...do svého crxa lijeme 10W40
A co značka? Na tom až tak nezáleží, situace se může měnit, ale v době psaní tohoto návodu hodně uživatelů doporučovalo Valvoline, Shell, Mobil, Castrol atd. V zásadě se snažte ale moc značky nestřídat a prostě si vyberte jednu oblíbenou.
Interval výměny
Maximální interval se udává ujetých 10tisíc kilometrů, nebo každý rok, pokud tolik nenajedete. Motor vás za tyto intervaly bude mít rád
Také zdůrazňuji aby majitelé hlídali hladinu svého oleje pomocí měrky! Pokud na to šlapete, můžete počítat s celkem slušnou spotřebou oleje
1.krok - Nechte motor auta zahřát na provozní teplotu, olej je potom řidší a snáze se vypouští
2.krok - postavte auto na podpěry, nebo s ním najeďte na nějakou plošinu (pokud máte auto na podpěrách, ujistěte se že opravdu nesklouzne!)
3.krok - připravte si nádobu na přibližně 5litrů
4.krok - povolte víčko na doplnění oleje (viz poslední obrázek, provádí se pro lepší vytékání oleje) a pak odšroubujte vypouštěcí šroub na vaně, olej bude hned téct, tak mějte nádobu připravenou na správném místě
Před našroubováním nového šroubu vyměňte za nové i kovové těsnění pod šroubem, stojí pár korun, jinak se vám může stát, že se bude rosit a vy pak při dotahování strhnete závit na vaně. Pak našroubujte šroub zpátky.
Vypouštěcí šroub je dobré si připravit nový a pěkná investice může být do magnetického šroubu, který si nedávno koupil LJay a který zachytává drobné kovové částečky a pomáhá olejovému filtru čistit olej, po vyndání takového šroubu se pouze otře a použije dál
5.krok - odšroubujte olejový filtr a našroubujte nový (tento je oranžový, bývá také černý) Pro odšroubování používejte buď speciální klíč ( http://www.uni-max.cz/klic-na-olejove-f ... 0586293/d/ ) nebo v nejhorším případě filtr proražte šroubovákem, měl by jít povolit i rukou. Před našroubováním nového odstraňte staré těsnění, které může na bloku zůstat (stává se to poměrně často a mohl by vám potom olej protékat. Dosedací plochu filtru (těsnění) mázněte olejem. Dotahuje se rukou, není potřeba ho tam nějak šíleně rvát.
Olejový filtr pro ED9 používejte typ PH-6811
6.krok - odstraňte podpěry pod autem, pokud máte a nalijte nový olej přes toto víčko. Vejde se ho tam přibližně 3.5 až 3litry.
Tak to je vše, pokud máte k návodu nějaké doplnění, sem s tím a já to sem rád dopíšu
myslím si že výměna je dost jednoduchá a ušetří vám spousty peněz narozdíl od návštěvy nějakého vykukaného servisu, nedejbože autorizovaného servisu u Hondy 

Jaký olej?
Nejdříve si pojďme něco říct k samotným olejům...do motoru hondy CRX se zpravidla nejlépe hodí olej 10W40 nebo 5W40. První číslovka nám udává vhodnost motoru pro zimní používání, čím nižší hodnota, tím vyšší použitelnost, tudíž 5 se hodí do teplot až -30stupňů a 10 do teplot -25stupňů, ale ruku na srdce, kdo by autíčko v tomhle mrazu vytahoval z vyhřáté garáže

Takže ve zkratce...do svého crxa lijeme 10W40
A co značka? Na tom až tak nezáleží, situace se může měnit, ale v době psaní tohoto návodu hodně uživatelů doporučovalo Valvoline, Shell, Mobil, Castrol atd. V zásadě se snažte ale moc značky nestřídat a prostě si vyberte jednu oblíbenou.
Interval výměny
Maximální interval se udává ujetých 10tisíc kilometrů, nebo každý rok, pokud tolik nenajedete. Motor vás za tyto intervaly bude mít rád


1.krok - Nechte motor auta zahřát na provozní teplotu, olej je potom řidší a snáze se vypouští

2.krok - postavte auto na podpěry, nebo s ním najeďte na nějakou plošinu (pokud máte auto na podpěrách, ujistěte se že opravdu nesklouzne!)
3.krok - připravte si nádobu na přibližně 5litrů
4.krok - povolte víčko na doplnění oleje (viz poslední obrázek, provádí se pro lepší vytékání oleje) a pak odšroubujte vypouštěcí šroub na vaně, olej bude hned téct, tak mějte nádobu připravenou na správném místě

Vypouštěcí šroub je dobré si připravit nový a pěkná investice může být do magnetického šroubu, který si nedávno koupil LJay a který zachytává drobné kovové částečky a pomáhá olejovému filtru čistit olej, po vyndání takového šroubu se pouze otře a použije dál

5.krok - odšroubujte olejový filtr a našroubujte nový (tento je oranžový, bývá také černý) Pro odšroubování používejte buď speciální klíč ( http://www.uni-max.cz/klic-na-olejove-f ... 0586293/d/ ) nebo v nejhorším případě filtr proražte šroubovákem, měl by jít povolit i rukou. Před našroubováním nového odstraňte staré těsnění, které může na bloku zůstat (stává se to poměrně často a mohl by vám potom olej protékat. Dosedací plochu filtru (těsnění) mázněte olejem. Dotahuje se rukou, není potřeba ho tam nějak šíleně rvát.
Olejový filtr pro ED9 používejte typ PH-6811
6.krok - odstraňte podpěry pod autem, pokud máte a nalijte nový olej přes toto víčko. Vejde se ho tam přibližně 3.5 až 3litry.
Tak to je vše, pokud máte k návodu nějaké doplnění, sem s tím a já to sem rád dopíšu

