Na opravu budeme potřebovat:
anténu od firmy Stualarm
asi 2m drátu
pájku
silikonový tmel
barvu
pilník čtverhranný a plochý jehlový
případně vhodný dutý nýtek
a konečně jedno CRX
Anténu nelze jednoduše vyměnit za novou, protože ta nová od Stualarmu má zrcadlově díry! Je tedy třeba přehodit tělo antény Stualarm do krytky původní antény!
Začneme s vyndáním původní antény:
Odpojíme konektor rádia a na něj přivážeme asi 2m drátu. Drát musí být ohebný a pevný, budeme ho šoupat přes ostrou hranu, aby se nepřetrhl. Sundáme kryt pojistek a kabel vyndáme z držáčku pod volantem. Na střeše vyšroubujeme oba šrouby krytky antény. Opatně povytáhneme anténu. Pak střídavým povytahováním antény a zastrkováním kablíku v autě vytáhneme celou anténu i s kabelem a sundáme drát.
Oprava:
Z původní antény odskřípneme zemnící plíšek hned u těla a tělo antény vyndáme z krytky. Pokud je plíšek celý rezavý, trochu se nám komplikuje oprava. Když není, přeskočíme na další odstavec. V případě zrezlého zemnícího plíšku ubrousíme na držáku origo antény i nové antény nýtky držící zemnící plíšky a ty vyndáme. Plíšek z nové antény odletujeme od těla a přinýtujeme pomocí vhodného dutého nýtku do originální krytky - pozor aby se nám tam pak vešel šroub! Pokud nejsou k dispozici nýtovací nástroje, dá se použít důlčík a tyčka.
Z těla původní antény sundáme těsnící O kroužek. V těle nové antény zvětšíme jehlovým pilníkem drážku pro tento kroužek tak, aby anténa šla těsně zastrčit do origo krytky. Upravíme délku zemnícího plíšku a přiletujeme ho k anténě. Zevnitř můžeme anténu v krytce utěsnit silikonem. Jeden molitanový kroužek na konci antény, který zabraňuje vibracím, je nedostatečný. Vystříhneme a přilepíme proto další doprostřed a na začátek.
Nasazení opravené antény:
Konektor antény přivážeme na drát čouhající z díry ve střeše. Opět pomalým taháním sem a tam za drát a anténu protáhneme kabel dovnitř. Když to nepůjde a nebo se nám přetrhl drát, odmontujeme v palubovce kastlík na mince. Připravíme si baterku a asi 0,5m tvrdého drátu s háčkem na konci. Prostrčíme zvenku kabel antény kam to nejdál jde. Posvítíme si otvorem po kaslíku pod palubovku - měli bysme tam vzadu vidět oválnou díru ve sloupku a tam konektor. Drátem s háčkem konektor zachytíme a vytáhneme z díry. Protože nová anténa má nahoře širší tělo, nepůjde nám prostrčit oválným otvorem ve střeše. Opatrně proto čtverhranným pilníkem vypilujeme vpravo dole a případně vlevo nahoře zub (při pohledu z levého boku na střechu). Pozor na smeknutí pilníku - hrozí poškození laku! Pozor na plíšek se závity přibodovaný zevnitř ke střeše - pokud upadne, nemáte do čeho zašroubovat krytku! Plochy po pilování natřeme barvou a necháme zavadnout. Těsnící gumu krytky můžeme namazat silikonem aby do sloupku nezatýkalo, krytku si tak ovšem přilepíme ke střeše a anténa už nepůjde vyndat. Pokud je guma nezpuchřelá a krytka sedí tak nedoporučuju. Anténu zasuneme na doraz a krytku přišroubujeme. Kabel doprotáhneme k rádiu, připevníme na držáček pod volantem a konektor zastrčíme do rádia. Přiděláme kryt pojistek, kastlík na mince a je hotovo!
Oprava antény
Moderátor: Minor
Re: Oprava antény
Ešte si vravel že si zapojil aj zosilovač antény. Mohol by si napísať aké máš s ním skúsenosti? Či sa to oplatí a tak
Vďaka, S.
Vďaka, S.
Re: Oprava antény
supr návod
díky za něj
!
!Re: Oprava antény
Zesilovač jsem měl připravenej, je to takovej mezikus na kabel antény, ale nedozapojil jsem ho do napájení a pak mě sejmul ten bus, takže rozdíl nevím.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti