Hlavní relé - jak na něj
Moderátor: Minor
Hlavní relé - jak na něj
Kdysi jsem slíbil, že udělám návod na opravu hlavního relé, které spíná palivovou pumpu. Když nefunguje nebo funguje špatně, motor především zatepla nechce chytit, respektive chytí, ale vzápětí zase chcípne, protože do něj nejde benzín.
Shodou okolností se u mě nedávno objevil Šnek se Šnečkou a cérem a zmínil se, že mu relé asi blbne, tak jsem mu ho opravil a využil jsem toho k nafocení podkladu pro "komiksový" návod.
No a tady máte první část.
Zbytek někdy příště:-)
Shodou okolností se u mě nedávno objevil Šnek se Šnečkou a cérem a zmínil se, že mu relé asi blbne, tak jsem mu ho opravil a využil jsem toho k nafocení podkladu pro "komiksový" návod.
No a tady máte první část.
Zbytek někdy příště:-)
- Přílohy
-
- a+b pokračování strip.JPG (216.66 KiB) Zobrazeno 8852 x
Minor@honda-club.cz, 737574121, ICQ 225505717
Re: Hlavní relé - jak na něj
Tohle nemá chybu
Pan M. to určitě vyřeší a pomůže


Pan M. to určitě vyřeší a pomůže


Re: Hlavní relé - jak na něj
heheehe
luxus! už tu máme koukám návody lomeno seriál na pokračování s dechberoucím dějem
moc se těším na další díl abych se i já mohl pustit do práce
taky mi občas zlobí no 




Re: Hlavní relé - jak na něj
Já už cu pokračováání
!

Re: Hlavní relé - jak na něj
Nějak se nedostává invence a píle:-)
Trochu jsem se zasekl na tom, že komiksová forma není příliš vhodná na zobrazování detailů, kde co udělat:-)
Trochu jsem se zasekl na tom, že komiksová forma není příliš vhodná na zobrazování detailů, kde co udělat:-)
Minor@honda-club.cz, 737574121, ICQ 225505717
Re: Hlavní relé - jak na něj
To je asi fakt no,ale takovej komiksovej guru si s tim určitě nějak poradí
! můžeš tam například zakomponovat, že se tam objevila prostorová brána a ta je přenesla do reálného světa, aby nám ukázali každičký detail a pak se zase vrátí 


Re: Hlavní relé - jak na něj
Tady je zatím odkaz na zcela prozaický popis - http://www.honda-club.cz/forum/viewtopic.php?p=533
Minor@honda-club.cz, 737574121, ICQ 225505717
Re: Hlavní relé - jak na něj
Taaaaakže, dnes jsem byl u Ramika a pustili jsme se do mého...hlavního relé...které samozřejmě zlobilo i mě
...znáte to, zahřátej motor a motor nestartuje a nestartuje, trapná chvilka na benzínce a kdekoliv jinde a řešení je většinou otázka čtvrt hodiny. Pojďte se podívat jak na to
...
Začíná to typickou idylkou kdesi v lesích
První krok je odmontování táhla od kapoty
Druhým krokem pro snadnější přístup bude odmontování kastlíku na mince, který drží jeden šroubek vespod a dva z vrchu.
Třetím krokem bude odmontování samotného relé, které drží na tomto šroubu...
A hlavní relé šikovně vytáhněte a odpojte...nám se to povedlo touto skulinou od kastlíku...
V dalším kroku odtáhněte packy a opatrně relé rozeberte
V poslední části využijeme kamaráda cín a pájku a kápneme všude nový spoj, jelikož staré jsou popraskané, mnohdy jsou to mikroskopické trhlinky.
Při sestavování nezapomeňte koncovku vsadit zoubkem od plíšku
Toť vše! Přeji příjemnější opravování tohoto věčného problému a děkuji Ramikovi za pomoc!


Začíná to typickou idylkou kdesi v lesích

První krok je odmontování táhla od kapoty

Druhým krokem pro snadnější přístup bude odmontování kastlíku na mince, který drží jeden šroubek vespod a dva z vrchu.
Třetím krokem bude odmontování samotného relé, které drží na tomto šroubu...
A hlavní relé šikovně vytáhněte a odpojte...nám se to povedlo touto skulinou od kastlíku...
V dalším kroku odtáhněte packy a opatrně relé rozeberte
V poslední části využijeme kamaráda cín a pájku a kápneme všude nový spoj, jelikož staré jsou popraskané, mnohdy jsou to mikroskopické trhlinky.
Při sestavování nezapomeňte koncovku vsadit zoubkem od plíšku

Toť vše! Přeji příjemnější opravování tohoto věčného problému a děkuji Ramikovi za pomoc!

- Michal Delic
- Žáček
- Příspěvky: 256
- Registrován: 13 led 2010 19:43
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hlavní relé - jak na něj
Super Páni
dosť pomáhajú tieto návodíky, pekná prácicka 


Re: Hlavní relé - jak na něj
Také si myslím
spousta lidí nemá šajn jak se co dá opravit a takhle se do toho může pustit sama a to má za výsledek...mnohem lepší stav všech crxek
kdyby bylo na mě tak udělám foto návod na všechno 



- Wláďa
- Správce fóra
- Příspěvky: 946
- Registrován: 25 kvě 2010 12:11
- Bydliště: (Sokolov) Těšovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hlavní relé - jak na něj
Souhlasim, perfektní věc a hodně to oceňuju
Taky se časem pokusim přidat nějakej "fotonávod" 


crx EE8 Vtec B16A1

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
wlada.777@email.cz
773 099 676
Facebook

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
wlada.777@email.cz
773 099 676
Re: Hlavní relé - jak na něj
ahoj.
asi pred rokom ma postihol tak ako asi vacsinu z nas problem s hlavnym rele. nevahal som a podla hore popisaneho navodu som rele opat priviedol k zivotu. vsetko slo ako po masle... az do teraz. asi pred mesiacom ma opat postihol ten isty problem ako pred rokom. nechcel som tomu verit pretoze rele som spolu s kamaratom dokladne prepajkoval a precistil. a tak som asi mesiac jazdil tak, ze som si rele vyviedol cez vybraty mincovnik pod palubovku tak aby som mal k nemu zakazdym lahky pristup. vzdy ked crx nechcela nastartovat stacilo dva tri krat poklepkat po rele a naskocila. dnes som ale pozbieral vsetku odvahu, rele z auta vybral, zobral domov a zacal ho rozoberat pretoze jedine co ma napadalo bolo budto nejaky zly kontakt niekde vnutri ktory cez plastovy kryt nie je vydiet alebo nedoliehanie jednotlivych zopinanych kontaktov rele. mal som v plane prihnut kontakty ak by boli uz vytahane a nedoliehali dobre. avsak kontakty doliehali skvelo, naslednym meranim som zistil ze zrejme budu uz jednotlive kontakty opalene a maju vysoky prechodovy odpor co moze iste mat za nasledok nezopnutie rele. a tak aj bolo, po ich precisteni opat crx startuje na prvu supu, este to chce poriadne otestovat v praxi ale vyzera to tak ze zradu sa mi podarilo opravit. prikladam strucny fotonavod:
1. najprv treba odpajkovat a odsavackou zbavit cinu krajne kontakty, ktore drzia hnedy plastovy obal - konektor na plosnom spoji na jednej strane su tri a na druhej styry. kedze som nemal odsavacku isiel som na to drasticky - odpajkoval som krkolomne tri kontakty a nasledne cely konektor vyhol na kontaktoch. ale ostatnym neodporucam ist takouto cestou pretoze sa mi nasledne pri kompletizacii podarilo urvat kontakty z plosaku.

2. nasledne treba obe relatka zbavit plastovych krabiciek. to ide vcelku lahko, staci ich opatrne podobrat srobovakom.

3. na nasledujucom obrazku je jedno z dvojice rele a cervene sipky smeruju na kontakty ktore treba precistit. cistenie u mna spocivalo v ocisteni jemnym brusnym papierom. po precisteni som vsetko este preistotu premeral aby som mal istotu ze kontakty su bez neziaduceho velkeho odporu.

vsetko bolo ok a tak som vsetko poskladal v opacnom poradi v akom som to rozlozil. nasledoval ostry test v crx - vsetko ok, chyta teraz na prvy krat tak ako spravne ma.
enjoy, shuty
asi pred rokom ma postihol tak ako asi vacsinu z nas problem s hlavnym rele. nevahal som a podla hore popisaneho navodu som rele opat priviedol k zivotu. vsetko slo ako po masle... az do teraz. asi pred mesiacom ma opat postihol ten isty problem ako pred rokom. nechcel som tomu verit pretoze rele som spolu s kamaratom dokladne prepajkoval a precistil. a tak som asi mesiac jazdil tak, ze som si rele vyviedol cez vybraty mincovnik pod palubovku tak aby som mal k nemu zakazdym lahky pristup. vzdy ked crx nechcela nastartovat stacilo dva tri krat poklepkat po rele a naskocila. dnes som ale pozbieral vsetku odvahu, rele z auta vybral, zobral domov a zacal ho rozoberat pretoze jedine co ma napadalo bolo budto nejaky zly kontakt niekde vnutri ktory cez plastovy kryt nie je vydiet alebo nedoliehanie jednotlivych zopinanych kontaktov rele. mal som v plane prihnut kontakty ak by boli uz vytahane a nedoliehali dobre. avsak kontakty doliehali skvelo, naslednym meranim som zistil ze zrejme budu uz jednotlive kontakty opalene a maju vysoky prechodovy odpor co moze iste mat za nasledok nezopnutie rele. a tak aj bolo, po ich precisteni opat crx startuje na prvu supu, este to chce poriadne otestovat v praxi ale vyzera to tak ze zradu sa mi podarilo opravit. prikladam strucny fotonavod:
1. najprv treba odpajkovat a odsavackou zbavit cinu krajne kontakty, ktore drzia hnedy plastovy obal - konektor na plosnom spoji na jednej strane su tri a na druhej styry. kedze som nemal odsavacku isiel som na to drasticky - odpajkoval som krkolomne tri kontakty a nasledne cely konektor vyhol na kontaktoch. ale ostatnym neodporucam ist takouto cestou pretoze sa mi nasledne pri kompletizacii podarilo urvat kontakty z plosaku.

2. nasledne treba obe relatka zbavit plastovych krabiciek. to ide vcelku lahko, staci ich opatrne podobrat srobovakom.

3. na nasledujucom obrazku je jedno z dvojice rele a cervene sipky smeruju na kontakty ktore treba precistit. cistenie u mna spocivalo v ocisteni jemnym brusnym papierom. po precisteni som vsetko este preistotu premeral aby som mal istotu ze kontakty su bez neziaduceho velkeho odporu.

vsetko bolo ok a tak som vsetko poskladal v opacnom poradi v akom som to rozlozil. nasledoval ostry test v crx - vsetko ok, chyta teraz na prvy krat tak ako spravne ma.
enjoy, shuty
Re: Hlavní relé - jak na něj
Velké díky za další doplnění
to už by bylo aby to relé ještě nějak trucovalo 



Re: Hlavní relé - jak na něj
Tak dnes opraveno, proletováno, byla to hračka. Díky za návod, díky kterému to zmákne i lama 

- aerostanislav
- Žáček
- Příspěvky: 221
- Registrován: 06 led 2011 18:41
- Bydliště: Řepová u Mohelnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hlavní relé - jak na něj
Váženi přátelé těch nej aut.
Já jsem měl v minulosti taky ,asi 2krát tento problém s hlavním relé,už je to doufám minulost.Bylo mně doporučeno dodržovat zásadu,že při startování musí být
ostatní spotřebiče el. proudu vypnuty.(hlavně ventilátor,přehravač ,světla a.t.d.)Od té doby se relé nevypaluje.
Zdraví Standa.
Já jsem měl v minulosti taky ,asi 2krát tento problém s hlavním relé,už je to doufám minulost.Bylo mně doporučeno dodržovat zásadu,že při startování musí být
ostatní spotřebiče el. proudu vypnuty.(hlavně ventilátor,přehravač ,světla a.t.d.)Od té doby se relé nevypaluje.
Zdraví Standa.
- James
- CRX Guru
- Příspěvky: 745
- Registrován: 04 bře 2011 19:25
- Bydliště: Jižní Morava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hlavní relé - jak na něj
Takže dneska jsem se konečně hecnul a relé si taky vytahnul ven. Práce to byla celkem dost šílená, protože mám k němu o 1000% horší přístup než u 2.generace
Nevíte, jestli se dá koupit někde nový a za kolik? Nikde jsem ho neviděl, díky
Bylo by to jistější, protže přepájený nemusí zas valit podle plánu a vytahovat se mi to zas nechce 




- Ajsik
- Žáček
- Příspěvky: 285
- Registrován: 29 zář 2009 09:45
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hlavní relé - jak na něj
V Hondě myslím za 1200-1500,-Kč
_________BŮH STVOŘIL ZEMI ...... HONDA STVOŘILA CRX_________
Re: Hlavní relé - jak na něj
ebay cca 20-40 dolarov
- James
- CRX Guru
- Příspěvky: 745
- Registrován: 04 bře 2011 19:25
- Bydliště: Jižní Morava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hlavní relé - jak na něj
Jo díky
No zatím jsem to teda nechal v práci od borca přepájet a celý jsem to vyčistil, takže uvidím. Na nový teď totiž nějak nemám přebytečný peníze. Pokud se to začne opakovat , tak do toho půjdu. Ale když jsem byl dneska v Brně v Hondě a dal jsem jim za 2 malý žárovky do panelu topení 134Kč, tak jsem si udělal představu o jejich cenách




Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host