Takže pokusím se teď popsat jak na montáž indiglo podsvitu budíků, dával jsem to na Hondu CRX, ale postup u ostatních modelů bude stejný...
Asi bych začal tím co budeme potřebovat. 1x původní budíky, 1x indigo podsvit budíků (včetně invertoru), 1x kleště, sadu šroubováků (pokud jste hodně šikovní bude vám stačit jeden křížový šroubovák a jeden plochý ), 1x ostrý nůž, 1x pájku, 1x cín, 1x izolačku, 1x oboustraně lepící pásku, 1x zkoušečku (není nutné, stačí žárovečka s kouskem drátu). Pokud si toto všechno nachystáte tak už potřebujete jen chuť do práce
Tak prvně bych doporučil vymontovat budíky z auta (přímo v autě by se to montovalo asi dost blbě ) Jen upozorňuji, že na jiných autech se bude postup demontáže budíků trochu lišit, ale vždycky to najdete v manuálu), snad to popíšu dost jasně a nebudete muset hledat... Na céru se budíky vymontují následovně, musíte oddělat tu plastovou kapličku nad budíkama, drží ji čtyři křížové šroubky, dva jsou nahoře pod plastovýma záslepkama (záslepky vyloupnete plochým šroubovákem, doporučuji nějaký kratší, protože tam není moc místa, kvůli čelnímu oknu; ale pokud kvůli tomu vyříznete okno určitě to půjde lépe ). Potom vyšroubujete tyto dva šroubky nahoře a ještě nám zbývají dva dole, vpravo je jeden v místě kde je spínač výstražných světel, když se na ten plast kapličky podívate zespodu v tomto místě hned ho najdete a druhý je vlevo v místě spínače (vyhřívání skla). Teď odpojte spínače umístěné v kapličce a oddělejte celou kapličku stranou, doporučuji spustit si volant dolů, jde to pak lépe. Nyní potřebujete najít další čtyři křížové šroubky, které drží budíky v palubce, jsou po stranách, dva na levé straně a dva na pravé, pokud budete pracovat při dobrém světle nemůžete je přehlídnout, jenom rada dole jsou po stranách šrouby čtyři, dva vlevo a dva vpravo, ale vyšroubujete jen ty co drží plast budíků, já jsem vyšrouboval i ty další dva co jsou v plechu a bylo to zbytečný, ale navíc se pak dost blbě dávaly zpátky, takže ty bych doporučil tam nechat Teď když jsou budíky volné tak odpojte konektory, které do nich vedou, je tam vždycky taková pojistka kterou je potřeba zmáčknout a pak už stačí zatáhnout a je to! Ještě nám tam zůstalo lanko náhon k tachometru, to má taky plastovou pojistku, kterou zmáčknete a pak stačí lanko vytáhnout. A budíky máme venku z auta.
V tuto chvíli jsem se přesunul domů, protože v autě bylo dost zima, se zmrzlíma rukam se toho moc dělat nedalo. Takže hned jak jsem rozmrznul pustil jsem se do rozebrání budíků, je potřeba sundat ten přední plastový kryt, k tomu použijete ty ploché šroubováky, kolem dokola jsou černé plastové packy...
...které je potřeba zamáčknout a poté plast oddělat, jde to udělat tak že vždycky jedním šroubovákem zamáčknete tu plastvou packu a druhým páčite ten plast, ale opatrně ať ho nezlomíte, šlo to lépe, když jsem začal těma dvěma co jsou dole, pak už šly lehce i ty ostatní. Dál je potřeba odpojit podsvit tohoto plastovýho krytu, z tohoto plastu vedou dozadu na budíky dva drátky, ty vyndáte z těch plastových držáčků...
... a pak pootočíte tu objímku a máte to odpojený, ještě bych málem zapomněl, teď sundejte z tyčinky na vynulování denních kilometrů tu gumovou koncovku (přes ni to nejde přetáhnout)...
...tak horní plast si dejte stranou. A můžeme se věnovat budíkům samotným, teď už sme u ručiček...
...pokud nechcete skončit v léčenbně z nekonečného nastavování aby ukazovaly reálné údaje, tak je v žádném případě nesundávejte!! Teď je potřeba vymontovat ty 4 malé šroubky, které jsou na otáčkoměru a na tachometru, k tomu použijete nějaký mini křížový šroubovák (v mém případě ten z hodinářské sady), pokud toto máte tak vezměte indigo podsvit tachometru a přetáhněte jej přes ručičku, jde to velice snadno, protože středové díry v indigo podsvitu jsou dost velký, teď vemte oboustraně lepící pásku...
...(já ji musel jet dodatečně koupit do Hornbachu, stála mě 79,-kč měli ji v oddělení koberců, kdyby někdo taky sháněl, ale dávejte pozor ať si nekoupíte tu tlustou, podsvit by byl potom moc vysoko a zasekávala by se ručička. Tak touhle tenkou oboustranou páskou podlepte rožky, nemusíte moc stačí z ní vystřihnout malý čtverečky (cca 5x5mm) a tam kde se vám bude zdát že je to moc odchlýpnutý tak to podlepte, mě stačilo jen na čtyřech bodech a drželo to perfektně a nemusíte se bát si to trochu ohnout, je to docela pružný a jen tak se to nezlomí, teď našroubujte zpátky malý šroubky a můžete se vrhnout na otáčkoměr, postupujte stejně jako u tachometru. Když máte i otáčkoměr tak před sebou máte nejtěžší úkol, zbýva ukazatel paliva a teploty u Céra jsou společný, takže nějaký převlíknutí přes ručičky se mi prvně moc nezdálo myslel jsem že je budu muset sundat, ale přečetl jsem tady na fóru, že to skutečně jde a tak jsem se do toho dal. Fígl je v tom, že jednu ručičku dáte úplně nahoru a druhou úplně dolů...
...ten podsvit prvně navlíknete na jednu ručičku, pak ho pootočíte trochu zešikma a malinko ho ohnete a dostanete se tak přes druhou ručičku a máte vyhráno...
...Jelikož tento ukazatel nemá žádný šroubky tak by sám nedržel, proto ho taky podlepte v rožkách oboustranou páskou a tohle bychom měli.
Teď, potřebujete nějak protáhnout dráty, který trčí do všech stran. Já zvolil cestu nejmenšího odporu a než abych řezal tři díry, tak stačila nakonec jedna. Jelikož připojení těch drátů do podsvitu trčí přes plast budíků a nedalo by se to složit...
...tak je potřeba ty kontakty ohnout. Já je ohnul skoro do pravého úhlu a nic se nezlomilo. Dole už plast půjde nasadit ale pořád tady máme dráty otáčkoměru a tachometru, natáhnete je po stranách, pod původním podkladem otáčkoměru a tachometru, pokud máte dráty už natažené až nahoru k ukazateli paliva a teploty, tak vemte nůž a vyříznětě v místě kde vychází dráty z indigo podsvitu teploty a paliva, malou dírku, ale ne zase moc jen aby se tam vešly všechny dráty i tachometru a otáčkoměru, budete muset řezat i do toho (černého) krycího plastu, který jsme na začátku daly stranou, pokud máte v obou dílech už dostatečnou díru na to aby tam prošly všechny dráty, můžete tento krycí plast nacvaknout zpátky, hotové to vypadá...
...zkontrolujte si jestli máte zacvaknuté všechny plastové packy, aby se to někde nekřížilo.
Teď sem se musel vráti zpátky do té zimy, takže pobrat fidlátka a jdeme s nachystanýma budíkama do auta. Vemte si zkoušečku (nebo žárovečku s kouskem drátku) pootočte spínačem světěl do polohy zapntuých parkovaček, jeden kontakt zkoušečky dejte na kostru a druhým projděte všechny dráty v konektorech co byly původně nacvaknuty do budíků. Jakmile se na zkoušečce objeví napětí cca 12V, tak zkuste vypnout světla a znovu vyzkoušet ten stejný drát, pokud tam bude napětí stále, hledejte dál, až najdete ten který bude mít 12V jen při zapnutí potkávacích světěl a při vypnutí bude ukazovat nulu, tak je odizolujte, k tomu použijte nůž...
...ale pozor ať drát nepřeříznete. Pokud už máte odstraněnou izolaci v délce cca 5mm, tak vemte invertor, který jste si určitě koupili i s budíky (protože bez něj vám to nebude svítit, ale pozor musíte ho koupit zválšť, není v sadě, takže připlatit ) Z invertoru vede dvojlinka červený drát (+) a černý s červeným pruhem (-). Červený (+) drát na konci odizolujte v délce cca 5mm, namotejte jej na drát v autě, který jste před chvílí odizolovávali...
...vemte pájku a cín a pěkně to připájejte, ať se nám to na těch našich silnicích neutřepe...
...Pak vemte izolovací pásku a dobře to zalepte, aby se to nevyzkratovalo. Ten černý drát s červeným pruhem (-) odizolujte v délce cca 5mm připojte v autě někde na kostu (ke karoserii auta) já povolil šroub, který držel výztuhu pod volantem a přitáhl jsem to pod něj. Ale pozor ať to má dobrý kontakt, pokud tam bude vrstva barvy, tak to asi nebude mít kontakt, v místě kde jsem to připojoval já nebylo nalakováno, takže OK. Pak tam máme stabilizér (údajně to má snad fungovat jako nějaký chladič) tak jsem to přitáhl pod druhý šroub, který držel výztuhu pod volantem...
...Najděte si místo kam se vejde invertor (doporučuji ho přitáhnout pomocí rychlopásky k nějakému plastu apod. nebo obalit pěnovou páskou a někde vhodně uložit, aby nám tam pak zbytečně v zatáčkcáh neklepal) Z invertoru vede na druhou stranu černá dvojlinka s konektorem, ten připojte do svazku drátů který se pak rozdvojuje (v návodu dodávaném s budíky označeno jako "splitter"). Tento "splitter" pak připojte k indigo podsvitu tachometru, otáčkoměru, ukazateli paliva a teploty...
...Tak a máme zapojeno, nyní můžete vyzkoušet funkčnost, pokud uvidíte po otočení vypínače, do polohy zapnutých parkovacích světel, něco jako je tady...
...tak vám to zřejmě funguje, blahopřeji Teď zapojte zpátky náhon k tachometru, připojte konektory, které jste na začátku odpojovali. Přišroubujte zpátky budíky pomocí 4 křížových šroubků, které jsou po stranách (pozor ať vám nespadne dolů, blbě se pak loví v těch plastech pod palubovkou ) Nasaďte zpátky kapličku budíků, připojte spínače umístěné v ní...
...přišroubujte ji zase čtyřmi šroubky, který jste na začátku vymontovali, nahoru nacvakněte zpět ty dvě záslepky a hůra to vyzkoušet, jestli nám jedou všechny ukazatele a jestli to neukazuje nesmysly.
Mot vám tímto přeje hodně zdaru při montáži, taky hodně trpělivosti a hlavně ten pocit, že jste si to namontovali sami a že to funguje jak má Když bude něco nejasné nebo budete mít nápad jak postup zlepšit či něco do návodu doplnit napište mi SZ a upravím to.
Autor: Mot
Indigo budíky (montáž)
Moderátor: Minor
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů