Oil Catch Tank po domácku

Přišli jste na něco zajímavého? Máte nějakou radu? Sem s ní!

Moderátor: Minor

Uživatelský avatar
Redy
Šéfík!:)
Šéfík!:)
Příspěvky: 2838
Registrován: 06 čer 2009 16:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Oil Catch Tank po domácku

Příspěvekod Redy » 16 bře 2010 08:07

Autor: Mooonwalker

Udělal jsem si na sve crx nové sací potrubí, ale jaksi se mi nechtělo do něj dělat díru, do které bych napojil hadičku vedoucí z ventilového výka(odfuk ventilového víka). Tak jsem začal přemýšlet o nějaké alternativě. Možnosti jsou vlastně dvě.
1. můžete si koupit malý odfukový filtr, cena cca 100-300,- /ten ale díky oleji který naněj stříká, moc nevydrží/
2. seženete si tzv. Oil Catch Tank(Can) neboli po našem Nádobku na zachytávání oleje.
Tahle varianta je v mnoha ohledech lepší, bohužel cena je krapet jinde. Ta nejlevnější což je asi od Bidrin performance, vyjde cca na 1500,- , ty „lepší"(HKS,AEM..) cca 2500+

Já se tedy rozhodl pro variantu 2, ale s tím že se pokusím takový OCT vyrobit, nejsem svářeč, takže ke slovu přišel opět jako v případě sání novodur. Sehnal jsem si jednu novodurovou trubku(spojku), cca 15cm dlouhou, ta se vyznačuje tím, že má na obou stranách těsnění a je možné jí tím ádem neprodyšně uzavřít. Dále pak 2 zátky na naší trubku, hadičku cca 2m dlouhou(není tak drahá a lepší víc než míň), pak dva plastové šrouby do nábytku(pouzívají se ke spojení dvou skříní dohromady), 3 kovové opasky(2malé na půměr hadičky a jeden velký na průměr trubky) a kousek plechu.

1.JPG


Postup:
Do jednoho z víček uděláme dvě dirky tak aby se nám do nich natěsno vešly dva šrouby.

2.JPG


Já použil pouze dutou část(jakoby matku), ale myslím že kreativitě se meze nekladou a určitě by to šlo vyřešit i z druhé části šroubu. Do obou šroubů vyvrtáme diry aby byly duté a mohl nám protékat olej.

3.JPG


Šrouby nasadíme do víčka s dírami a víčko uzavřeme trubku z jedné strany.

4.JPG


Druhé neprovrtané víčko dáme zespod. Nyní máme nadobku hotovou.

5.JPG


Dáme kolem ní větší stahovací objímku a přejdeme k autu. Pořádně se rozhodněte kam nádobku umístíte. Až budete mít vybráno, musíte si udělat uchycení. K tomu poslouží ten malý plech. Naohybáte ho jako já a přinýtujete nebo přišroubujete ke kastli(nebo přivaříte).

6.JPG


OCT můžete ještě nějak nalakovat, nebo jinak poladit k obrazu svému. Popřípadě můžete druhý konec vrátit dalším kouskem hadičky zpět do sání.

7.JPG


Za pomoci opasku na nádobce ji na plech přiděláte.

8.JPG


Teď už jen naměřite hadičku od odfuku na víku k jednomu ze dvou vyčnívajících šroubů na OCT. Malými opasky stáhnete aby držely pevně a máte hotovo.

9.JPG


Snad Vám to nějak pomůže


Materiál:
1x novodurová trubka
2x uzávěry
2x plastové šrouby
3-5x stahovací objímky(5 pokud budete vtacet tlak z OCT do sání zpět)
2-3m hadičky
sečteno podtrženo do 200kč by se měl každý vejít


P.S. Nenesu odpovědnost za závady vzniklé použitím tohoto návodu

Pokud máte svůj vlastní fotonávod týkající se CRX pošlete mi jej ve wordu s přiloženou fotodokumentací na email: bartson(zavináč)seznam.cz Všem děkuji za spolupráci při tvorbě článků v této sekci.

Autor: Mooonwalker

Uživatelský avatar
Autozednik Mambo
Miminko
Miminko
Příspěvky: 81
Registrován: 21 srp 2009 17:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Oil Catch Tank po domácku

Příspěvekod Autozednik Mambo » 16 bře 2010 22:29

A k cemu to je dobre sem se chtel zeptat? *dumat* jinak nepiska ti ten filtr?

Uživatelský avatar
mooonwalker
Miminko
Miminko
Příspěvky: 95
Registrován: 19 čer 2009 08:23
Kontaktovat uživatele:

Re: Oil Catch Tank po domácku

Příspěvekod mooonwalker » 17 bře 2010 09:04

K cemu je to dobre:
Jde o to ze normalne se ti dehet a ostatni splodiny ktere vznikaji pri spalovani vraci z vika do sani, tim znecistujes vzduch ktery auto nasava, taky to znecistuje sani, no a pokud tam das takovouhle nadobku, tak ten "bordel" neleti do sani ale do te nadobky, pokud druhy konec napojis zpet do sani, a udelas to podle meho navodu, tak si moc nempouzes, nemam tam zadna sitka a tak, ktere by spolodiny srazili a odfiltrovali, ale kdyz to nechas jak to mam otevrene tak se ti do sani nema co vracet

Piska filtr, nevim co tim myslis, jako jestli kdyz prudce slapnu na plyn, ze je slset jak nasava vzduch nebo co mysli?

Uživatelský avatar
Autozednik Mambo
Miminko
Miminko
Příspěvky: 81
Registrován: 21 srp 2009 17:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Oil Catch Tank po domácku

Příspěvekod Autozednik Mambo » 19 bře 2010 16:02

Aha, no myslel jsem ze ho mas kratkej ten filtr, mi to piskalo v tom sani... Obcas mi to v tom aute trochu zasmrdi a to neni vyfuk tak jsem uvazoval cim to muze byt, jako by to ani pres vetraky nešlo, nebo mužu dat vnitřni okruh... Sem to vyresil otvetranim ve vicku ale zda ze se to obcas vrati kdyz tomu šlapnu... :geek:

Uživatelský avatar
Wláďa
Správce fóra
Správce fóra
Příspěvky: 913
Registrován: 25 kvě 2010 11:11
Bydliště: (Sokolov) Těšovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Oil Catch Tank po domácku

Příspěvekod Wláďa » 19 zář 2013 19:13

theory_oil.gif
crx EE8 Vtec B16A1
Obrázek
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
wlada.777@email.cz
773 099 676
Facebook

Uživatelský avatar
murtin
Klouček
Klouček
Příspěvky: 168
Registrován: 10 bře 2012 15:50
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: Oil Catch Tank po domácku

Příspěvekod murtin » 19 zář 2013 20:08

udělal js si něco podobného z plastové flašky,protože mě přeqapilo,kolik oleje měl LJay v tom svém výrobku.mně tam necákla ani kapka,nakonec js dal průhlednou hadičku přímo z víka do sání před klapku,jako origo a do teď je úplně čistá.. že bych měl tak těsňoučkej motor?každopádně to budu řešit až pokud to bude aktuální.tenhle návod z té nov.trubky je ale fajn a vypadá to docela hezky

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 534
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: Oil Catch Tank po domácku

Příspěvekod LJay » 20 zář 2013 07:26

murtin: většina oleje vychází z odvětrání kliky z víka toho jde minimum. Mně to dřív házelo ven tolik oleje kvůli tomu, že sem měl odstraněný sériový olejový separátor (black box) a OCT sem měl zapojený přímo do portu, který je na kanálu pro návrat oleje z hlavy do vany. Potom co sem tam vrátil zpátky black box a OCT zapojil až z něj, tak se mi v něm za cca. 1000km nachytal ani ne frťan oleje.


Zpět na „Návody / Guides“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host