ked vam odidu zdvyhadla kufru.
Moderátor: Minor
-
- Miminko
- Příspěvky: 73
- Registrován: 06 črc 2009 15:26
- Kontaktovat uživatele:
ked vam odidu zdvyhadla kufru.
niekde v navodoch na opravu som sa docital že sa tieto vzperi daju nahradit aj vzperami z felicie.chcem len potvrdit tuto skutocnost lebo som to tiež robil a funguje to.vyslo ma to na asi 15 eur co je s porovnanim s origo o dost lacnejsie.hodina prace za to urcite stoji.akurat treba vypilit ten klbik lebo ja tam zavlacka.tak ak ma niekto problem s timito vzperami rad poradim...
Re: ked vam odidu zdvyhadla kufru.
Ten návod je tady http://www.honda-club.cz/view.php?id=248
Zkusím se dohodnout s autorem, že bychom to publikovali i tady.
Zkusím se dohodnout s autorem, že bychom to publikovali i tady.
Minor@honda-club.cz, 737574121, ICQ 225505717
-
- Miminko
- Příspěvky: 73
- Registrován: 06 črc 2009 15:26
- Kontaktovat uživatele:
Re: ked vam odidu zdvyhadla kufru.
ok.to bude lepsie.ja som nerobil foto pri praci
Re: ked vam odidu zdvyhadla kufru.
Jak se ukázalo na různých webových diskusích, nefunkční plynové vzpěry trápí celkem hodně lidí. Jako obvykle se nabízí více způsobů, jak vyřešit, aby vám dveře nepadaly na hlavu. Spolu s Alienem jsme to řešili takto:
Je třeba koupit nové vzpěry (nejlépe je vyměnit obě současně), v návodu jsou použity z Felicie.
Obr. 1: Horní konec vzpěry
Obr. 1: popis
1 - nové čepy koupené spolu se vzpěrou
2 - horní konec nové vzpěry
3 - takto vypadá horní konec originální vzpěry
Protože jsou závity čepů stejné, na tomto konci nebudeme nic upravovat.
Obr. 2: Dolní konec vzpěry
Obr. 2: popis
1 - nové čepy koupené spolu se vzpěrou
2 - šroub, kterým drží spodní konec, je schovaný pod krytkou (3)
3 - krytka
4 - z nové vzpěry je třeba odšroubovat spodní konec, zůstane tam pouze závit M6
5 - odšroubovaný spodní konec
6 - původní vzpěru v místě čáry uřízneme
Jak je vidět z následujícího obrázku, řežeme co nejblíže ke konci válečku, čímž získáme spodní uchycení.
Do uchycení je třeba vyřezat závit 6mm. Po vyznačení středu (červený puntík) přijde na řadu vrtačka. Pro závit 6mm je třeba 4,8mm vrták (přibližně průměr závitu krát 0,8)
Nyní příchází nejhorší část, a to řezání závitu. Jistě je dobré si prostudovat příručku o řezání závitů, nám bude ale stačit vědět, že se má udělat přibližně jedna otočka a pak půl zpět, aby se utrhla špona. A hlavně mazat.
Po vyřezání závitu, sešroubování a zalakování šrámů od svěráku máme vzpěru hotovou.
K demontáži a zpětné montáži je třeba další osoby pro zvedání kufru a případné podávání první pomoci .
Použité nářadí:
- klíč 14mm (pro spodní šroub)
- klíč 13mm (pro horní šroub)
- pilka na železo
- vrták 4,8mm
- sada závitníků M6
- olej na mazání (nejlépe řepkový)
- černý lak ve spreji
Časová náročnost: přibližně 60-80 minut
Scooter
Článek je převzatý z bývalého webu brněnských H-fans. Děkujeme Scooterovi za jeho poskytnutí!
Je třeba koupit nové vzpěry (nejlépe je vyměnit obě současně), v návodu jsou použity z Felicie.
Obr. 1: Horní konec vzpěry
Obr. 1: popis
1 - nové čepy koupené spolu se vzpěrou
2 - horní konec nové vzpěry
3 - takto vypadá horní konec originální vzpěry
Protože jsou závity čepů stejné, na tomto konci nebudeme nic upravovat.
Obr. 2: Dolní konec vzpěry
Obr. 2: popis
1 - nové čepy koupené spolu se vzpěrou
2 - šroub, kterým drží spodní konec, je schovaný pod krytkou (3)
3 - krytka
4 - z nové vzpěry je třeba odšroubovat spodní konec, zůstane tam pouze závit M6
5 - odšroubovaný spodní konec
6 - původní vzpěru v místě čáry uřízneme
Jak je vidět z následujícího obrázku, řežeme co nejblíže ke konci válečku, čímž získáme spodní uchycení.
Do uchycení je třeba vyřezat závit 6mm. Po vyznačení středu (červený puntík) přijde na řadu vrtačka. Pro závit 6mm je třeba 4,8mm vrták (přibližně průměr závitu krát 0,8)
Nyní příchází nejhorší část, a to řezání závitu. Jistě je dobré si prostudovat příručku o řezání závitů, nám bude ale stačit vědět, že se má udělat přibližně jedna otočka a pak půl zpět, aby se utrhla špona. A hlavně mazat.
Po vyřezání závitu, sešroubování a zalakování šrámů od svěráku máme vzpěru hotovou.
K demontáži a zpětné montáži je třeba další osoby pro zvedání kufru a případné podávání první pomoci .
Použité nářadí:
- klíč 14mm (pro spodní šroub)
- klíč 13mm (pro horní šroub)
- pilka na železo
- vrták 4,8mm
- sada závitníků M6
- olej na mazání (nejlépe řepkový)
- černý lak ve spreji
Časová náročnost: přibližně 60-80 minut
Scooter
Článek je převzatý z bývalého webu brněnských H-fans. Děkujeme Scooterovi za jeho poskytnutí!
Re: ked vam odidu zdvyhadla kufru.
pokud do tohodle muzu skocit - mam to na svem CRXku a ty vzpery sou hodne hodne silny,takze zavirani da chvili zabrat kdyz clovek neni zvyklej a pri otevirani se musi drzet aby nevyskocily vrata na doraz,protoze to je to udelat parkrat a pak vypadnou bocni okna,pac to hejbe s celyma sloupkama
Jazzik
Re: ked vam odidu zdvyhadla kufru.
No jo no hold nahoru přidržet a dolu zabrat. Záleží na tom, jak jsi fyzicky zdatný, aby tě to nezvedlo a nebo aby jsi na nich nevysel. Ne je to pravda, ale když jdou na horu tak stačí lehce přidržet (pokud nemáte karbon. zadní dveře, to bych si dal bacha na zuby). No a dolu zabrat lehce jen v horní poloze a pak už jdou hezky.
Re: ked vam odidu zdvyhadla kufru.
PospiTc píše:No jo no hold nahoru přidržet a dolu zabrat. Záleží na tom, jak jsi fyzicky zdatný, aby tě to nezvedlo a nebo aby jsi na nich nevysel. Ne je to pravda, ale když jdou na horu tak stačí lehce přidržet (pokud nemáte karbon. zadní dveře, to bych si dal bacha na zuby). No a dolu zabrat lehce jen v horní poloze a pak už jdou hezky.
kdyz jdou nahoru tak jen tak jistit,urcite souhlasim... pri zavirani tak v horni poloze to chce trochu vice sily (mamka a deda na tom visej


Jazzik
Re: ked vam odidu zdvyhadla kufru.
Tak to se mě nestalo, ale asi by se mi to nelíbilo...
- Bučis
- Klouček
- Příspěvky: 111
- Registrován: 26 črc 2011 18:57
- Bydliště: Varnsdorf
- Kontaktovat uživatele:
Re: ked vam odidu zdvyhadla kufru.
supr návod, vyměnil jsem dle něj a spokojenost, zvyknout si jen na přidržení dveří, když jdou nahoru...




hmotnost, to je tajná zbraň 

Re: ked vam odidu zdvyhadla kufru.
a co sa ti stalo s povodnymi?
Re: ked vam odidu zdvyhadla kufru.
Ja tam mam vzpěry z kadeta, jsou starsi ale pri otvirani je pridrzovat nemusim.
Re: ked vam odidu zdvyhadla kufru.
Tak ako pozeram kadet ma podobne specifikacie, inak daju sa hladat vzpery podla specifikacii na mjauto.cz ...
napr.
Kadett e hatch.
Zdvižná síla= 320 N 549 mm celková vysunutá délka, délka vysunutí= 222 mm průměr pístu = 8 mm Průměr těla vzpěry= 18,5 mm
CRX
Zdvižná síla= 325 N 533 mm celková vysunutá délka, délka vysunutí= 183 mm průměr pístu= 8 mm Průměr těla vzpěry= 18 mm
Felicia
Zdvižná síla= 450 N 527 mm celková vysunutá délka, délka vysunutí= 210 mm průměr pístu= 8 mm Průměr těla vzpěry= 18,5 mm

napr.
Kadett e hatch.
Zdvižná síla= 320 N 549 mm celková vysunutá délka, délka vysunutí= 222 mm průměr pístu = 8 mm Průměr těla vzpěry= 18,5 mm
CRX
Zdvižná síla= 325 N 533 mm celková vysunutá délka, délka vysunutí= 183 mm průměr pístu= 8 mm Průměr těla vzpěry= 18 mm
Felicia
Zdvižná síla= 450 N 527 mm celková vysunutá délka, délka vysunutí= 210 mm průměr pístu= 8 mm Průměr těla vzpěry= 18,5 mm

- Bučis
- Klouček
- Příspěvky: 111
- Registrován: 26 črc 2011 18:57
- Bydliště: Varnsdorf
- Kontaktovat uživatele:
Re: ked vam odidu zdvyhadla kufru.
Swingal píše:a co sa ti stalo s povodnymi?
prostě po těch letech začaly téct a nezvedli a neudržely zadní dveře ve vzduchu...
hmotnost, to je tajná zbraň 

Re: ked vam odidu zdvyhadla kufru.
ja som mal kridlo ktore bolo masivne a bolo spravene z plneho (nie duteho) laminatu, vazilo cez 5 kilo tak teraz nejdu. Bolo od byvaleh majitela, nevyzeralo az tak zle ale aj ked uz je dole, aj tak nefunguju. Takze budu sa objednavat nove ale asi dam presne na crx 

- Bučis
- Klouček
- Příspěvky: 111
- Registrován: 26 črc 2011 18:57
- Bydliště: Varnsdorf
- Kontaktovat uživatele:
Re: ked vam odidu zdvyhadla kufru.
tak jasný, na crx je to lepší, já jsem za obě dal 365kč... 

hmotnost, to je tajná zbraň 

Re: ked vam odidu zdvyhadla kufru.
Dnes som vzpery menil a použil som tie z felície ale robia sa na laminátový kufor a majú zdvyžnú silu 320N a fungujú perfektne, sila akurát kufor ide hore plynulo a pri konci sa trochu spomalí. kupoval som ich v autokelly a stáli 15€ 

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů