Výměna rozvodového řemenu

Přišli jste na něco zajímavého? Máte nějakou radu? Sem s ní!

Moderátor: Minor

Uživatelský avatar
Redy
Šéfík!:)
Šéfík!:)
Příspěvky: 2805
Registrován: 06 čer 2009 16:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Výměna rozvodového řemenu

Příspěvekod Redy » 16 bře 2010 07:53

Autor: Mooonwalker

remen1.jpg
remen1.jpg (6.5 KiB) Zobrazeno 4503 x


V neděli ráno jsem se rozhodl, že si vyměním na svém crx rozvodový řemen, jedná se o motor D16Z5, ale myslím, že návod bude sedět i na jiné motory. Připravil jsem si pevné, hodně pevné nervy, sadu klíčů gola a jiných klíčů které by se snad nějak mohli hodit, a ještě další nářadí. Auto jsem vyheveroval, a sundal přední kolo u řidiče. To jsem ještě vypodložil špalkem(jen pro jistotu). Podložil jsem motor heverem a špalíkem a začal jsem odstrojvat.

small001.jpg
small001.jpg (14.22 KiB) Zobrazeno 4503 x


Nejprve jsem sundal horní plastový kryt rozvodů, je na dvou šroubech a jde celkem pěkně dolu.

small002.jpg
small002.jpg (18.45 KiB) Zobrazeno 4503 x
small003.jpg
small003.jpg (18.85 KiB) Zobrazeno 4503 x


Teď bylo nutné povolit alternátor, je na dvou šroubech, to šlo pěkně, sundal jsem řemen od alternátoru.

small004j.jpg
small004j.jpg (13.15 KiB) Zobrazeno 4503 x
small005.jpg
small005.jpg (14.99 KiB) Zobrazeno 4503 x


Pak jsem začal povolovat řemenici na klice, to bylo to nejhorší z celé výměny. Plno lidí už psalo že je to hrůza, ale dokud si to člověk nezkusí sám neuvěří,(zlaté suzuki swift gti u kterého jsem dělal výměnu předtím, to mělo řemenici na 5ti malých šroubech a skrz řemenici zarážkky aby se neprotáčela) ale zpět k crx. Řemenice má několik děr, do těchto děr jsem dal vždy dva šrouby a mezi ně zapřel trubkou opřenou o zem. Nasadil jsem křížový klíč na kola, nastala první zrada, protože klíč byl krátký, nebylo možné s ním moc otáčet. Proto jsem ještě sundal přední nárazník a klíč nastavil asi 1m dlouhou tyčí, se kterou už se hýbalo mnohem lépe. Po chvilce potu šroub povolil, nebojte se opravdu zabrat. Fakt drží. Když byla řemenice dole, vyndal jsem ještě klínek. Pozor ať ho neztratíte.

small006.jpg
small006.jpg (14.7 KiB) Zobrazeno 4503 x


Když byla řemenice dole, začal jsem sundavat držák motoru. Nejdřív jsem šrouby trochu prostříkl konkorem a pak už šli jak po másle. Za chvíly byl držák sundaný a mohl se sundat i poslední plastový kryt.

small007.jpg
small007.jpg (16.16 KiB) Zobrazeno 4503 x
small008.jpg
small008.jpg (17.86 KiB) Zobrazeno 4503 x


Ten držel na čtyřech šroubech(2 nahoře a 2 pod řemenicí).Kryt je dole. Takže teď přijde ten okamžik kdy je potřeba dat opravdu velký pozor na to co děláte. Já se vždy nejprve snažím nějak zafixovat vačková kola. Nejdřiv jsem to chtěl udělat pomocí dvou klíčů, ale pak přišel taťka a vymyslel daleko lepší věc jak kola zafixovat.

small009.jpg
small009.jpg (16.92 KiB) Zobrazeno 4503 x
small010.jpg
small010.jpg (17.82 KiB) Zobrazeno 4503 x


Kola jsou zafixovaná, nyní je potřeba si vše označit. Vyberu si jeden nebo dva vrcholy na každém kole a ty si opíšu na starý řemen, to samé udělám i u kola na klice(jen pro jistotu si spočítám kolik výstupků na řemenu je mezi každým označeným vrcholem a hodnoty si poznamenám).

small011.jpg
small011.jpg (18.8 KiB) Zobrazeno 4503 x
small012.jpg
small012.jpg (13.52 KiB) Zobrazeno 4503 x


Povolím napínací kladku, sundám napínací pérko, sundám starý řemen, přesně ho přiložím k novému a vstupky opíšu na nový. spočítám vystupky mezi označenýmy vrcholy na řemenu a pokud sedí s výsledky na starém řemenu, nasadím kladku ale neutahuju jí, nasadím nový řemen na rozvodová kola a pumpu, zkontroluji jestli všechny rysky sedí na sobě. Pokud ano, dosponuju řemen na kladce tak, aby nejdelsí strana šla ohnout o 90 stupňů, ale né víc. Kdž je vše hotové, složím všechno v pořadí, v jakém jsem to rozebral a zkusím natočit motor, pokud se neozve zabouchání mám vyhráno :) a vy taky. Doufám, že vám tento návod alespoň trochu pomůže.

small013.jpg
small013.jpg (18.61 KiB) Zobrazeno 4503 x


Autor: Mooonwalker

Uživatelský avatar
Janozman
Miminko
Miminko
Příspěvky: 51
Registrován: 04 pro 2012 19:38
Bydliště: okres Tvrdosin
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna rozvodového řemenu

Příspěvekod Janozman » 05 pro 2012 17:35

Ak mozem doplnim len ze na rozvodovych koleckach vaciek su ryski a napisi UP takze up ma byt hore a te ryski sa maju zhodovat vodorovne s hranou bloku motora... *pohladit*
,,honda power of dreams,,

Uživatelský avatar
Minor
Správce fóra
Správce fóra
Příspěvky: 1555
Registrován: 08 čer 2009 19:24
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna rozvodového řemenu

Příspěvekod Minor » 05 pro 2012 18:40

Nejsem mechanik, ale mám pocit, že vačky už z výroby umožňují aretaci, že není nutné vymýšlet fixaci svorkami a tak.
Minor@honda-club.cz, 737574121, ICQ 225505717

Uživatelský avatar
skritek
CRXař
CRXař
Příspěvky: 442
Registrován: 15 črc 2010 21:21
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna rozvodového řemenu

Příspěvekod skritek » 05 pro 2012 20:50

Minor píše:Nejsem mechanik, ale mám pocit, že vačky už z výroby umožňují aretaci, že není nutné vymýšlet fixaci svorkami a tak.

ano spravne sundas viko ventilu a jsou tam 2 dirky ktere zaaretuji vacky. ale nikdy jsem to nedelal
Tel 777 27 35 35

Vy můžete jezdit rychle, Já mužu jezdit všude

a uz i rychle :-)

Uživatelský avatar
PAKO
CRX velení
CRX velení
Příspěvky: 505
Registrován: 24 led 2011 14:31
Bydliště: Praha-Běchovice,Škvorec
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna rozvodového řemenu

Příspěvekod PAKO » 05 pro 2012 20:56

protože jsi lenivý *vytlem*

pst,já taky ne

Uživatelský avatar
sajlem
CRX velení
CRX velení
Příspěvky: 590
Registrován: 08 kvě 2010 14:37
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna rozvodového řemenu

Příspěvekod sajlem » 02 kvě 2015 07:36

na pravé straně při čelním pohledu na motor, po odkrytí ven. víka, v pravém uložení a vačkach jsou dírky skrz


Zpět na „Návody / Guides“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů