Crx a ecu a chybové kódy

Přišli jste na něco zajímavého? Máte nějakou radu? Sem s ní!

Moderátor: Minor

Uživatelský avatar
Minor
Správce fóra
Správce fóra
Příspěvky: 1701
Registrován: 08 čer 2009 20:24
Kontaktovat uživatele:

Crx a ecu a chybové kódy

Příspěvekod Minor » 06 bře 2010 12:16

U crx 2G řídí chod motoru počítač, neboli řídící jednotka neboli ecu (electronic control unit). Kromě řízení chodu motoru nám ještě v případě některých poruch sděluje pomocí blikající diody, o jaký okruh závady se jedná. O tom ale zase někdy jindy.
Ecu najdete pod kobercem a plechovým krytem pod nohami spolujezdce. Kryt s okýnkem pro blikání diody drží čtyři matky 10.
U crx 2G se jedná o takzvanou OBD0 (čili on board diagnostics nulté generace). Označení ecu najdete na nálepce na boku a také vevnitř na zeleném konektoru. Označena je ve formě 37820-XXX-xxxx, kde čísla 37820 jsou zcela nepodstatná, XXX označuje druh ecu a xxxx označuje verzi použitého softwaru. V případě crx je údaj o verzi velmi důležitý, protože určuje, zda se jedná o ecu pro bezkatový motor či ne, případně, jestli lze ecu relativně snadno chipovat.
Crx 2G mají ecu PM7 pro motory DOHC řady D16xx a PW0 pro motory DOHC vtec B16A1.
Setkat se můžeme s řadou verzí softwaru, já jsem zatím narazil na tyto.
PM7-B020, B021 a B030 - pro bezkatové motory D16A9. Tyto ecu mají na horní straně externí regulátor volnoběžné směsi s konektorem a protože nebyly ještě uškrcené s ohledem na emise, nabízejí o něco vyšší výkon než ecu katové. Na chipování se nehodí, přestože to není nemožné. Jsou ovšem žádané jako levná varianta ke zvýšení výkonu. Při použití na novějším, katovém crxku je nutné lehce předělat kabeláž (o tom někdy jindy).
PM7-X030, X031 - pro katové motory D16A8 a D16Z5. Jedná se o ecu z doby poloviny produkce, nemají paměť eprom a nehodí se na chipování, přestože to není nemožné.
PM7-X040, X041 - ecu pro katové motory D16A8 a D16Z5 z období konce produkce. Mají paměť eprom a pro chipování jsou nejvhodnější.
U motoru B16A1 je ecu označena jako PW0 a na rozdíl od ecu pro modely ED9 není verze softwaru podstatná.
Ecu mají tři konektory, jeden zelený a dva černé, při některých úpravách je dobré vědět, jak jsou označovány v manuálu, totiž jako konektory A,B a C.
označení zvenčí.jpg

označení zevnitř.jpg

ecu bezkat celek.jpg

bezkatová ecu vnitřek.jpg

externí regulátor.jpg

ecu bez epromu.jpg

ecu s epromem.jpg

ecu s epromem detail.jpg

označení konektorů.jpg
Minor@honda-club.cz, 737574121, ICQ 225505717

Uživatelský avatar
Redy
Šéfík!:)
Šéfík!:)
Příspěvky: 2910
Registrován: 06 čer 2009 17:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Crx a ecu

Příspěvekod Redy » 06 bře 2010 13:08

Přidávám ještě chybové kódy ECU

Možná jsi se někdy dostal do situace, kdy auto nejelo (či jelo :) ), a na palubní desce se rozsvítilo žluté světýlko se symbolem motoru. Co tento symbol znamená? Upozornění na novou chybu v motoru.
ECU (česky - elektronická řídící jednotka) zkrátka dává vědět, že se objevil nějaký problém a je nutné jej řešit. Více informací o závadě můžeme zjistit pouze na ECU.

A jdeme na to:

Pro CRX 1G platí tyto chybové kódy 3G Civicu

Civic model 85-87, Prelude a Accord 88-90

U tohoto modelu nalezneš ECU pod sedadlem spolujezdce.
Zapni zapalovaní (nestartuj) a sleduj LEDky (čtyři světýlka).
Pokud byla signalizována porucha, kombinace svítících LEDek ti přiblíží závadu.
(x = znamená nesvítí, o = znamená svítí)

x x x x - motor neběží, špátná řídící jedntotka, či její špatné zemění
x x x o - přerušeno vedení k sondě lambda, či její špatná funkce (test lambda sondy ZDE)
x x o x - vadná řídící jednotka (ECU)
x x o o - přerušeno vedení k senzoru MAP (absolutní tlak v sání), či jeho špatná funkce
x o x x - vadná řídící jednotka (ECU)
x o x o - přerušena hadice k senzoru MAP
x o o x - odpojený či nefunkční senzor měřící teplotu chladící kapaliny
x o o o - chyba u snímače, měřícího úhel sešlápnutí plynového pedálu (přerušen, nefunkční)
o x x x - přerušené vedení ke snímači úhlu natočení klikového hřídele
o x x o - jako předchozí
o x o x - přerušené vedení ke snímači teploty nasávaného vzduchu, či jeho špatná funkce
o x o o - chyba v prvku udržujícího volnoběžné otáčky (přerušené vedení, nefunkční)
o o x x - vadná řídící jednotka (ECU)
o o x o - chyba u snímače tlaku vzduchu (přerušené vedení, nefunkční)
o o o x - vadná řídící jednotka (ECU)
o o o o - vadná řídící jednotka (ECU)

Pro CRX 2G platí tyto chybové kódy 4G Civicu

Civic model 88-91

U tohoto modelu nalezneš ECU pod kobercem spolujezdcových nohou.
Zapni zapalovaní (nestartuj) a sleduj LEDku (jedno světýlko v otvoru krytu ECU).
LEDka nejdříve jednou krátce blikne a poté začně blikat kód závady. Pokud ECU neblikne ani jednou od zapnutí zapalování, je vadné nebo má odpojeno napájení.
první sloupec = počet bliknutí, druhý = možný problém

1 vadná sonda lambda, či její přerušené vedení (test lambda sondy ZDE)
3/5 přerušeno vedení k senzoru MAP, či jeho špatná funkce
4 přerušené vedení ke snímači úhlu natočení klikového hřídele
6 odpojený či nefunkční senzor měřící teplotu chladící kapaliny
7 chyba u snímače, měřícího úhel sešlápnutí plynového pedálu (přerušen, nefunkční)
8 TDC (horní úvrať) posunuta na rozvodovém řemeni
9 jako výše, ale u motoru 1,6L
10 přerušené vedení ke snímači teploty nasávaného vzduchu, či jeho špatná funkce
12 chyba v recirkulaci výfukových plynů
13 chyba u snímače tlaku vzduchu (přerušené vedení, nefunkční)
14 chyba u ventilu regulace nasávaného vzduchu
15 chyba u "zapalovače"
16 vadné vstřikovací trysky, či jejich vedení
17 závada odstranitelná autorizovaným servisem
19 závada odstranitelná autorizovaným servisem (chyba automatické převodovky)
20 závada odstranitelná autorizovaným servisem (elektrické přetížení)


A jak chybové kódy z ECU vymazat? Stačí na deset sekund odpojit akumulátor.
Někdy příště si povíme, jak lze zmíněné závady svépomocí odstranit.

1986-87 Accord a Prelude

ECU je umístěno pod sedadlem řidiče. Při zapnutém zapalování a vypnutém motoru bude červená LEDka na ECU blikáním signalizovat chybový kód. Např. 2 bliknutí, pauza, 3 bliknutí znamenají kód 23. Kódy viz níže.

Pro CRX 3G platí tyto chybové kódy

92-95 Accord, Civic, Civic Del Sol a Prelude


Při vypnutém zapalování vložte zkratku (stačí kousek drátu) do kontrolního servisního konektoru. Naleznete ho na pravé spodní straně přístrojové desky (jakoby uvnitř). Pokud najdete dva konektory, vyzkratujte ten, který má pouze dva vývody. (viz obrázek) Konektor se třemi vývody slouží pro zapojení na servisní měřidlo.
jak_na_ecu.gif
jak_na_ecu.gif (6.79 KiB) Zobrazeno 8884 x

Zapněte zapalovaní, nestartujte! Symbol motoru na palubní desce vybliká kód chyby. Nejdříve blikne krátce (jako že je ECU OK :)) ) a pak vybliká kód sérií dlouhých a krátkých bliknutí. Počet dlouhých bliknutí značí hodnotu desítek a počet krátkých bliknutí hodnotu jednotek chybového kódu. Např. čtyři dlouhá bliknutí a 3 krátká značí chybový kód 43.

Zde jsou samotné kódy:

Kód

Možná závada

0

vadné ECU
1/2

přerušeno vedení k sondě lambda, či její špatná funkce
3/5

přerušeno vedení k senzoru MAP, či jeho špatná funkce
4

přerušené vedení ke snímači úhlu natočení klikového hřídele, či jeho špatná funkce
6

odpojený či nefunkční senzor měřící teplotu chladící kapaliny
7

chyba u snímače, měřícího úhel sešlápnutí plynového pedálu - škrtící klapky (přerušen, nefunkční)
8

TDC (horní úvrať) posunuta na rozvodovém řemeni, vadný senzor snímaní této pozice či jeho obvod
9

přerušené vedení ke snímači úhlu natočení klikového hřídele, či jeho špatná funkce/
chybně snímaná pozice stavu prvního válce
10

chyba u snímače měřícího teplotu nasávaného vzduchu, či jeho špatná funkce
11

vadné ECU
12

chyba v recyrkulaci výfukových plynů (EGR)
13

chyba u snímače tlaku vzduchu (přerušené vedení, nefunkční), tzv. BARO senzor
14

chyba u ventilu regulace nasávaného vzduchu či ventilu regulujícího volnoběžné otáčky (dodatečný přívod vzduchu)
15

žádný výstupní signál ze zapalování, nejspíš chyba v "zapalovači" (část rozdělovače)
16

vadné vstřikovací trysky, či jejich vedení
17

špatný senzor měřící rychlost vozu, či jeho poškozené vedení
19

nefunkční řízení elektromagnetu (pouze u automatické převodovky)
20

přetížení napájecí sítě - zkrat v obvodech
21

závada u cívky elektromagnetického ventilu systému VTEC
22

závada u tlakového přepínače systému VTEC
30

chyba v řazení u automatické převodovky (signál "A")
31

chyba v řazení u automatické převodovky (signál "B")
41

přehřátá lambda sonda
43

závada v obvodu dodávky paliva
48

přehřátá lambda sonda (pro motor D15Z1)

ECU kódy pro B16A1
ecu kody B16A1.jpg

Uživatelský avatar
Scar
Klouček
Klouček
Příspěvky: 195
Registrován: 09 čer 2009 17:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Crx a ecu

Příspěvekod Scar » 06 bře 2010 14:17


Uživatelský avatar
Martin666
CRX Guru
CRX Guru
Příspěvky: 1137
Registrován: 04 říj 2010 23:10
Bydliště: Slavkov u Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: Crx a ecu

Příspěvekod Martin666 » 29 čer 2012 09:32

Prosím popřípadě o smazání po odpovědi... Rozsvítil se mi chybový kód č. 43. Když jsem stál a měl neutrál a po 2- dvou týdnech zahříval auto. Jde mi o to, že někde se (tady ns této stránce) píše, že je to palivový systém a někde, že je přehřátá sonda.... co by to mohlo být? B16A1 :-)
Benzín náš každodenní dej nám dnes
Posvět se ostrá vačkovko
přid očekávaný výkon z Tebe
a neuveď nás do zadření
ale zbav nás usazení karbonu
neboť Tvůj je olej, klikovka, ojnice, písty
na Věky věků
Ámen

Uživatelský avatar
Minor
Správce fóra
Správce fóra
Příspěvky: 1701
Registrován: 08 čer 2009 20:24
Kontaktovat uživatele:

Re: Crx a ecu a chybové kódy

Příspěvekod Minor » 29 čer 2012 09:41

Chyba 43 a 44 (závada v palivovém systému) je poněkud neurčitá. Většinou se rozsvěcuje, když má člověk na B16A1 sportovní svody, u kterých jsou lambdy umístěny až dole pod motorem. Ty svody jsou totiž vyráběny pro motory B16A2, které ale mají samostatně vyhřívanou lambdu. Když tam jsou nevyhřívané lambdy, pracují v jiném teplotním rozsahu než na originálním umístění a nelíbí se jim to. Lambdy samotné jsou přitom v pořádku, pokud by nebyly, byla by to chyba 1 a 2.
Většinou se chyba projeví po delší klidné jízdě na 5 a člověk cítí, že auto jede tak nějak neochotně. Pak se rozsvítí kontrolka motoru, ecu přepne na nouzové mapy a auto ožije :)
Minor@honda-club.cz, 737574121, ICQ 225505717

Uživatelský avatar
Martin666
CRX Guru
CRX Guru
Příspěvky: 1137
Registrován: 04 říj 2010 23:10
Bydliště: Slavkov u Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: Crx a ecu a chybové kódy

Příspěvekod Martin666 » 29 čer 2012 09:43

Minor píše:Chyba 43 a 44 (závada v palivovém systému) je poněkud neurčitá. Většinou se rozsvěcuje, když má člověk na B16A1 sportovní svody, u kterých jsou lambdy umístěny až dole pod motorem. Ty svody jsou totiž vyráběny pro motory B16A2, které ale mají samostatně vyhřívanou lambdu. Když tam jsou nevyhřívané lambdy, pracují v jiném teplotním rozsahu než na originálním umístění a nelíbí se jim to. Lambdy samotné jsou přitom v pořádku, pokud by nebyly, byla by to chyba 1 a 2.
Většinou se chyba projeví po delší klidné jízdě na 5 a člověk cítí, že auto jede tak nějak neochotně. Pak se rozsvítí kontrolka motoru, ecu přepne na nouzové mapy a auto ožije :)


aha, tak to bude asi tím :-) no, mám ještě jednu lambdu špatnou, tak doufám, že to bude ještě tím, protože sportovní svody nemám. Jen serii :-( tak nevím
Benzín náš každodenní dej nám dnes
Posvět se ostrá vačkovko
přid očekávaný výkon z Tebe
a neuveď nás do zadření
ale zbav nás usazení karbonu
neboť Tvůj je olej, klikovka, ojnice, písty
na Věky věků
Ámen

Uživatelský avatar
Minor
Správce fóra
Správce fóra
Příspěvky: 1701
Registrován: 08 čer 2009 20:24
Kontaktovat uživatele:

Re: Crx a ecu a chybové kódy

Příspěvekod Minor » 29 čer 2012 09:50

V tom případě může být vadný tlakový regulátor paliva na liště.
Minor@honda-club.cz, 737574121, ICQ 225505717


Zpět na „Návody / Guides“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host