U crx 2G řídí chod motoru počítač, neboli řídící jednotka neboli ecu (electronic control unit). Kromě řízení chodu motoru nám ještě v případě některých poruch sděluje pomocí blikající diody, o jaký okruh závady se jedná. O tom ale zase někdy jindy.
Ecu najdete pod kobercem a plechovým krytem pod nohami spolujezdce. Kryt s okýnkem pro blikání diody drží čtyři matky 10.
U crx 2G se jedná o takzvanou OBD0 (čili on board diagnostics nulté generace). Označení ecu najdete na nálepce na boku a také vevnitř na zeleném konektoru. Označena je ve formě 37820-XXX-xxxx, kde čísla 37820 jsou zcela nepodstatná, XXX označuje druh ecu a xxxx označuje verzi použitého softwaru. V případě crx je údaj o verzi velmi důležitý, protože určuje, zda se jedná o ecu pro bezkatový motor či ne, případně, jestli lze ecu relativně snadno chipovat.
Crx 2G mají ecu PM7 pro motory DOHC řady D16xx a PW0 pro motory DOHC vtec B16A1.
Setkat se můžeme s řadou verzí softwaru, já jsem zatím narazil na tyto.
PM7-B020, B021 a B030 - pro bezkatové motory D16A9. Tyto ecu mají na horní straně externí regulátor volnoběžné směsi s konektorem a protože nebyly ještě uškrcené s ohledem na emise, nabízejí o něco vyšší výkon než ecu katové. Na chipování se nehodí, přestože to není nemožné. Jsou ovšem žádané jako levná varianta ke zvýšení výkonu. Při použití na novějším, katovém crxku je nutné lehce předělat kabeláž (o tom někdy jindy).
PM7-X030, X031 - pro katové motory D16A8 a D16Z5. Jedná se o ecu z doby poloviny produkce, nemají paměť eprom a nehodí se na chipování, přestože to není nemožné.
PM7-X040, X041 - ecu pro katové motory D16A8 a D16Z5 z období konce produkce. Mají paměť eprom a pro chipování jsou nejvhodnější.
U motoru B16A1 je ecu označena jako PW0 a na rozdíl od ecu pro modely ED9 není verze softwaru podstatná.
Ecu mají tři konektory, jeden zelený a dva černé, při některých úpravách je dobré vědět, jak jsou označovány v manuálu, totiž jako konektory A,B a C.
Crx a ecu a chybové kódy
Moderátor: Minor
Crx a ecu a chybové kódy
Minor@honda-club.cz, 737574121, ICQ 225505717
Re: Crx a ecu
Přidávám ještě chybové kódy ECU
Možná jsi se někdy dostal do situace, kdy auto nejelo (či jelo
), a na palubní desce se rozsvítilo žluté světýlko se symbolem motoru. Co tento symbol znamená? Upozornění na novou chybu v motoru.
ECU (česky - elektronická řídící jednotka) zkrátka dává vědět, že se objevil nějaký problém a je nutné jej řešit. Více informací o závadě můžeme zjistit pouze na ECU.
A jdeme na to:
Pro CRX 1G platí tyto chybové kódy 3G Civicu
Civic model 85-87, Prelude a Accord 88-90
U tohoto modelu nalezneš ECU pod sedadlem spolujezdce.
Zapni zapalovaní (nestartuj) a sleduj LEDky (čtyři světýlka).
Pokud byla signalizována porucha, kombinace svítících LEDek ti přiblíží závadu.
(x = znamená nesvítí, o = znamená svítí)
x x x x - motor neběží, špátná řídící jedntotka, či její špatné zemění
x x x o - přerušeno vedení k sondě lambda, či její špatná funkce (test lambda sondy ZDE)
x x o x - vadná řídící jednotka (ECU)
x x o o - přerušeno vedení k senzoru MAP (absolutní tlak v sání), či jeho špatná funkce
x o x x - vadná řídící jednotka (ECU)
x o x o - přerušena hadice k senzoru MAP
x o o x - odpojený či nefunkční senzor měřící teplotu chladící kapaliny
x o o o - chyba u snímače, měřícího úhel sešlápnutí plynového pedálu (přerušen, nefunkční)
o x x x - přerušené vedení ke snímači úhlu natočení klikového hřídele
o x x o - jako předchozí
o x o x - přerušené vedení ke snímači teploty nasávaného vzduchu, či jeho špatná funkce
o x o o - chyba v prvku udržujícího volnoběžné otáčky (přerušené vedení, nefunkční)
o o x x - vadná řídící jednotka (ECU)
o o x o - chyba u snímače tlaku vzduchu (přerušené vedení, nefunkční)
o o o x - vadná řídící jednotka (ECU)
o o o o - vadná řídící jednotka (ECU)
Pro CRX 2G platí tyto chybové kódy 4G Civicu
Civic model 88-91
U tohoto modelu nalezneš ECU pod kobercem spolujezdcových nohou.
Zapni zapalovaní (nestartuj) a sleduj LEDku (jedno světýlko v otvoru krytu ECU).
LEDka nejdříve jednou krátce blikne a poté začně blikat kód závady. Pokud ECU neblikne ani jednou od zapnutí zapalování, je vadné nebo má odpojeno napájení.
první sloupec = počet bliknutí, druhý = možný problém
1 vadná sonda lambda, či její přerušené vedení (test lambda sondy ZDE)
3/5 přerušeno vedení k senzoru MAP, či jeho špatná funkce
4 přerušené vedení ke snímači úhlu natočení klikového hřídele
6 odpojený či nefunkční senzor měřící teplotu chladící kapaliny
7 chyba u snímače, měřícího úhel sešlápnutí plynového pedálu (přerušen, nefunkční)
8 TDC (horní úvrať) posunuta na rozvodovém řemeni
9 jako výše, ale u motoru 1,6L
10 přerušené vedení ke snímači teploty nasávaného vzduchu, či jeho špatná funkce
12 chyba v recirkulaci výfukových plynů
13 chyba u snímače tlaku vzduchu (přerušené vedení, nefunkční)
14 chyba u ventilu regulace nasávaného vzduchu
15 chyba u "zapalovače"
16 vadné vstřikovací trysky, či jejich vedení
17 závada odstranitelná autorizovaným servisem
19 závada odstranitelná autorizovaným servisem (chyba automatické převodovky)
20 závada odstranitelná autorizovaným servisem (elektrické přetížení)
A jak chybové kódy z ECU vymazat? Stačí na deset sekund odpojit akumulátor.
Někdy příště si povíme, jak lze zmíněné závady svépomocí odstranit.
1986-87 Accord a Prelude
ECU je umístěno pod sedadlem řidiče. Při zapnutém zapalování a vypnutém motoru bude červená LEDka na ECU blikáním signalizovat chybový kód. Např. 2 bliknutí, pauza, 3 bliknutí znamenají kód 23. Kódy viz níže.
Pro CRX 3G platí tyto chybové kódy
92-95 Accord, Civic, Civic Del Sol a Prelude
Při vypnutém zapalování vložte zkratku (stačí kousek drátu) do kontrolního servisního konektoru. Naleznete ho na pravé spodní straně přístrojové desky (jakoby uvnitř). Pokud najdete dva konektory, vyzkratujte ten, který má pouze dva vývody. (viz obrázek) Konektor se třemi vývody slouží pro zapojení na servisní měřidlo.
Zapněte zapalovaní, nestartujte! Symbol motoru na palubní desce vybliká kód chyby. Nejdříve blikne krátce (jako že je ECU OK
) ) a pak vybliká kód sérií dlouhých a krátkých bliknutí. Počet dlouhých bliknutí značí hodnotu desítek a počet krátkých bliknutí hodnotu jednotek chybového kódu. Např. čtyři dlouhá bliknutí a 3 krátká značí chybový kód 43.
Zde jsou samotné kódy:
Kód
Možná závada
0
vadné ECU
1/2
přerušeno vedení k sondě lambda, či její špatná funkce
3/5
přerušeno vedení k senzoru MAP, či jeho špatná funkce
4
přerušené vedení ke snímači úhlu natočení klikového hřídele, či jeho špatná funkce
6
odpojený či nefunkční senzor měřící teplotu chladící kapaliny
7
chyba u snímače, měřícího úhel sešlápnutí plynového pedálu - škrtící klapky (přerušen, nefunkční)
8
TDC (horní úvrať) posunuta na rozvodovém řemeni, vadný senzor snímaní této pozice či jeho obvod
9
přerušené vedení ke snímači úhlu natočení klikového hřídele, či jeho špatná funkce/
chybně snímaná pozice stavu prvního válce
10
chyba u snímače měřícího teplotu nasávaného vzduchu, či jeho špatná funkce
11
vadné ECU
12
chyba v recyrkulaci výfukových plynů (EGR)
13
chyba u snímače tlaku vzduchu (přerušené vedení, nefunkční), tzv. BARO senzor
14
chyba u ventilu regulace nasávaného vzduchu či ventilu regulujícího volnoběžné otáčky (dodatečný přívod vzduchu)
15
žádný výstupní signál ze zapalování, nejspíš chyba v "zapalovači" (část rozdělovače)
16
vadné vstřikovací trysky, či jejich vedení
17
špatný senzor měřící rychlost vozu, či jeho poškozené vedení
19
nefunkční řízení elektromagnetu (pouze u automatické převodovky)
20
přetížení napájecí sítě - zkrat v obvodech
21
závada u cívky elektromagnetického ventilu systému VTEC
22
závada u tlakového přepínače systému VTEC
30
chyba v řazení u automatické převodovky (signál "A")
31
chyba v řazení u automatické převodovky (signál "B")
41
přehřátá lambda sonda
43
závada v obvodu dodávky paliva
48
přehřátá lambda sonda (pro motor D15Z1)
ECU kódy pro B16A1
Možná jsi se někdy dostal do situace, kdy auto nejelo (či jelo

ECU (česky - elektronická řídící jednotka) zkrátka dává vědět, že se objevil nějaký problém a je nutné jej řešit. Více informací o závadě můžeme zjistit pouze na ECU.
A jdeme na to:
Pro CRX 1G platí tyto chybové kódy 3G Civicu
Civic model 85-87, Prelude a Accord 88-90
U tohoto modelu nalezneš ECU pod sedadlem spolujezdce.
Zapni zapalovaní (nestartuj) a sleduj LEDky (čtyři světýlka).
Pokud byla signalizována porucha, kombinace svítících LEDek ti přiblíží závadu.
(x = znamená nesvítí, o = znamená svítí)
x x x x - motor neběží, špátná řídící jedntotka, či její špatné zemění
x x x o - přerušeno vedení k sondě lambda, či její špatná funkce (test lambda sondy ZDE)
x x o x - vadná řídící jednotka (ECU)
x x o o - přerušeno vedení k senzoru MAP (absolutní tlak v sání), či jeho špatná funkce
x o x x - vadná řídící jednotka (ECU)
x o x o - přerušena hadice k senzoru MAP
x o o x - odpojený či nefunkční senzor měřící teplotu chladící kapaliny
x o o o - chyba u snímače, měřícího úhel sešlápnutí plynového pedálu (přerušen, nefunkční)
o x x x - přerušené vedení ke snímači úhlu natočení klikového hřídele
o x x o - jako předchozí
o x o x - přerušené vedení ke snímači teploty nasávaného vzduchu, či jeho špatná funkce
o x o o - chyba v prvku udržujícího volnoběžné otáčky (přerušené vedení, nefunkční)
o o x x - vadná řídící jednotka (ECU)
o o x o - chyba u snímače tlaku vzduchu (přerušené vedení, nefunkční)
o o o x - vadná řídící jednotka (ECU)
o o o o - vadná řídící jednotka (ECU)
Pro CRX 2G platí tyto chybové kódy 4G Civicu
Civic model 88-91
U tohoto modelu nalezneš ECU pod kobercem spolujezdcových nohou.
Zapni zapalovaní (nestartuj) a sleduj LEDku (jedno světýlko v otvoru krytu ECU).
LEDka nejdříve jednou krátce blikne a poté začně blikat kód závady. Pokud ECU neblikne ani jednou od zapnutí zapalování, je vadné nebo má odpojeno napájení.
první sloupec = počet bliknutí, druhý = možný problém
1 vadná sonda lambda, či její přerušené vedení (test lambda sondy ZDE)
3/5 přerušeno vedení k senzoru MAP, či jeho špatná funkce
4 přerušené vedení ke snímači úhlu natočení klikového hřídele
6 odpojený či nefunkční senzor měřící teplotu chladící kapaliny
7 chyba u snímače, měřícího úhel sešlápnutí plynového pedálu (přerušen, nefunkční)
8 TDC (horní úvrať) posunuta na rozvodovém řemeni
9 jako výše, ale u motoru 1,6L
10 přerušené vedení ke snímači teploty nasávaného vzduchu, či jeho špatná funkce
12 chyba v recirkulaci výfukových plynů
13 chyba u snímače tlaku vzduchu (přerušené vedení, nefunkční)
14 chyba u ventilu regulace nasávaného vzduchu
15 chyba u "zapalovače"
16 vadné vstřikovací trysky, či jejich vedení
17 závada odstranitelná autorizovaným servisem
19 závada odstranitelná autorizovaným servisem (chyba automatické převodovky)
20 závada odstranitelná autorizovaným servisem (elektrické přetížení)
A jak chybové kódy z ECU vymazat? Stačí na deset sekund odpojit akumulátor.
Někdy příště si povíme, jak lze zmíněné závady svépomocí odstranit.
1986-87 Accord a Prelude
ECU je umístěno pod sedadlem řidiče. Při zapnutém zapalování a vypnutém motoru bude červená LEDka na ECU blikáním signalizovat chybový kód. Např. 2 bliknutí, pauza, 3 bliknutí znamenají kód 23. Kódy viz níže.
Pro CRX 3G platí tyto chybové kódy
92-95 Accord, Civic, Civic Del Sol a Prelude
Při vypnutém zapalování vložte zkratku (stačí kousek drátu) do kontrolního servisního konektoru. Naleznete ho na pravé spodní straně přístrojové desky (jakoby uvnitř). Pokud najdete dva konektory, vyzkratujte ten, který má pouze dva vývody. (viz obrázek) Konektor se třemi vývody slouží pro zapojení na servisní měřidlo.
Zapněte zapalovaní, nestartujte! Symbol motoru na palubní desce vybliká kód chyby. Nejdříve blikne krátce (jako že je ECU OK

Zde jsou samotné kódy:
Kód
Možná závada
0
vadné ECU
1/2
přerušeno vedení k sondě lambda, či její špatná funkce
3/5
přerušeno vedení k senzoru MAP, či jeho špatná funkce
4
přerušené vedení ke snímači úhlu natočení klikového hřídele, či jeho špatná funkce
6
odpojený či nefunkční senzor měřící teplotu chladící kapaliny
7
chyba u snímače, měřícího úhel sešlápnutí plynového pedálu - škrtící klapky (přerušen, nefunkční)
8
TDC (horní úvrať) posunuta na rozvodovém řemeni, vadný senzor snímaní této pozice či jeho obvod
9
přerušené vedení ke snímači úhlu natočení klikového hřídele, či jeho špatná funkce/
chybně snímaná pozice stavu prvního válce
10
chyba u snímače měřícího teplotu nasávaného vzduchu, či jeho špatná funkce
11
vadné ECU
12
chyba v recyrkulaci výfukových plynů (EGR)
13
chyba u snímače tlaku vzduchu (přerušené vedení, nefunkční), tzv. BARO senzor
14
chyba u ventilu regulace nasávaného vzduchu či ventilu regulujícího volnoběžné otáčky (dodatečný přívod vzduchu)
15
žádný výstupní signál ze zapalování, nejspíš chyba v "zapalovači" (část rozdělovače)
16
vadné vstřikovací trysky, či jejich vedení
17
špatný senzor měřící rychlost vozu, či jeho poškozené vedení
19
nefunkční řízení elektromagnetu (pouze u automatické převodovky)
20
přetížení napájecí sítě - zkrat v obvodech
21
závada u cívky elektromagnetického ventilu systému VTEC
22
závada u tlakového přepínače systému VTEC
30
chyba v řazení u automatické převodovky (signál "A")
31
chyba v řazení u automatické převodovky (signál "B")
41
přehřátá lambda sonda
43
závada v obvodu dodávky paliva
48
přehřátá lambda sonda (pro motor D15Z1)
ECU kódy pro B16A1
- Martin666
- CRX Guru
- Příspěvky: 1137
- Registrován: 04 říj 2010 23:10
- Bydliště: Slavkov u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: Crx a ecu
Prosím popřípadě o smazání po odpovědi... Rozsvítil se mi chybový kód č. 43. Když jsem stál a měl neutrál a po 2- dvou týdnech zahříval auto. Jde mi o to, že někde se (tady ns této stránce) píše, že je to palivový systém a někde, že je přehřátá sonda.... co by to mohlo být? B16A1 

Benzín náš každodenní dej nám dnes
Posvět se ostrá vačkovko
přid očekávaný výkon z Tebe
a neuveď nás do zadření
ale zbav nás usazení karbonu
neboť Tvůj je olej, klikovka, ojnice, písty
na Věky věků
Ámen
Posvět se ostrá vačkovko
přid očekávaný výkon z Tebe
a neuveď nás do zadření
ale zbav nás usazení karbonu
neboť Tvůj je olej, klikovka, ojnice, písty
na Věky věků
Ámen
Re: Crx a ecu a chybové kódy
Chyba 43 a 44 (závada v palivovém systému) je poněkud neurčitá. Většinou se rozsvěcuje, když má člověk na B16A1 sportovní svody, u kterých jsou lambdy umístěny až dole pod motorem. Ty svody jsou totiž vyráběny pro motory B16A2, které ale mají samostatně vyhřívanou lambdu. Když tam jsou nevyhřívané lambdy, pracují v jiném teplotním rozsahu než na originálním umístění a nelíbí se jim to. Lambdy samotné jsou přitom v pořádku, pokud by nebyly, byla by to chyba 1 a 2.
Většinou se chyba projeví po delší klidné jízdě na 5 a člověk cítí, že auto jede tak nějak neochotně. Pak se rozsvítí kontrolka motoru, ecu přepne na nouzové mapy a auto ožije
Většinou se chyba projeví po delší klidné jízdě na 5 a člověk cítí, že auto jede tak nějak neochotně. Pak se rozsvítí kontrolka motoru, ecu přepne na nouzové mapy a auto ožije

Minor@honda-club.cz, 737574121, ICQ 225505717
- Martin666
- CRX Guru
- Příspěvky: 1137
- Registrován: 04 říj 2010 23:10
- Bydliště: Slavkov u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: Crx a ecu a chybové kódy
Minor píše:Chyba 43 a 44 (závada v palivovém systému) je poněkud neurčitá. Většinou se rozsvěcuje, když má člověk na B16A1 sportovní svody, u kterých jsou lambdy umístěny až dole pod motorem. Ty svody jsou totiž vyráběny pro motory B16A2, které ale mají samostatně vyhřívanou lambdu. Když tam jsou nevyhřívané lambdy, pracují v jiném teplotním rozsahu než na originálním umístění a nelíbí se jim to. Lambdy samotné jsou přitom v pořádku, pokud by nebyly, byla by to chyba 1 a 2.
Většinou se chyba projeví po delší klidné jízdě na 5 a člověk cítí, že auto jede tak nějak neochotně. Pak se rozsvítí kontrolka motoru, ecu přepne na nouzové mapy a auto ožije
aha, tak to bude asi tím


Benzín náš každodenní dej nám dnes
Posvět se ostrá vačkovko
přid očekávaný výkon z Tebe
a neuveď nás do zadření
ale zbav nás usazení karbonu
neboť Tvůj je olej, klikovka, ojnice, písty
na Věky věků
Ámen
Posvět se ostrá vačkovko
přid očekávaný výkon z Tebe
a neuveď nás do zadření
ale zbav nás usazení karbonu
neboť Tvůj je olej, klikovka, ojnice, písty
na Věky věků
Ámen
Re: Crx a ecu a chybové kódy
V tom případě může být vadný tlakový regulátor paliva na liště.
Minor@honda-club.cz, 737574121, ICQ 225505717
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host