Pokud jde o EDM neboli auta určená pro evropský trh, setkáváme se v crx v zásadě se dvěma motory. Oba mají objem 1,6 litru a v obou případech jde o rozvod DOHC.
Po zahájení výroby crx 2G v září 87 dostávaly crx s modelovým označením ED9 motory D16A9 s udávaným výkonem 96 kw. Jednalo se o motory bez katalyzátoru a lambda sondy. Stejný motor můžete najít i v civicu 4G (ale málokdy, protože tahle verze nebyla určena pro německý trh) a v concertu.
Přibližně v roce 89 začaly být motory v crx vybavovány s ohledem na ekologii katalyzátorem a lambdou. Výkon tak poklesl na 91, případně 92 kw. Tyto motory jsou označovány D16Z5 (německý trh) a D16A8 (švýcarský a rakouský trh, auto s tímto motorem mívá i elektrická okénka a zrcátka). Na rakouském trhu byl dokonce s ohledem nejspíš na povinné ručení nebo pojištění udávám výkon 88kw.
Údaj o výkonu není nicméně nijak směrodatný, samotné motory (myšleno blok, písty, vačky, rozvody, hlava) se podle všeho v ničem podstatném neliší, vyšší výkon v případě D16A9 dělají svody konstruované jako 4-2-1 a ecu s ostřejšími mapami.
Na rozdíly lze pak narazit mezi předfaceliftovanými verzemi a pofaceliftovanými verzemi například u motorové kabeláže, kde se liší tvar konektorů, některá crxka mají servisní konektor po pravé straně motorového prostoru, liší se sací komora a umístění některých senzorů atd., ale z hlediska funkčnosti je jedno, jaký motor máte, zda D16A9, D16A8 nebo D16Z5 - základ je prostě stejný. Díly z motorů jsou navzájem většinou záměnné.
Problém je bohužel s úřady, v ČR nelze legálně změnit typ motoru, uvedený v TP, takže pokud vám odejde D16A8, musíte sehnat zase D16A8 nebo si poradit jinak (známosti, raznice atd.)
V roce 1990 se objevila verze crx s označením EE8, vybavená motorem B16A1 se systémem vtec o výkonu 110kw. Jedná se o legendární model i motor, který dodnes přináší radost a široký úsměv na tváři řadě crxkařů. Tento motor má ale vše jiné než motory D16xx a díly až na drobné výjimky nelze navzájem kombinovat.
Crx a motory
Moderátor: Minor
Crx a motory
Minor@honda-club.cz, 737574121, ICQ 225505717
- Job!k
- Klouček
- Příspěvky: 152
- Registrován: 11 říj 2009 19:15
- Bydliště: Ústí n.L.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Crx a motory
super hezky napsané určitě toto mnohým pomůže
- Dudla
- CRX velení
- Příspěvky: 593
- Registrován: 31 led 2011 15:12
- Bydliště: praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Crx a motory
hezké čtení hodně pomohlo !!! a je pravda že V-tech je taky stejnej motor akorát má druhou vačku ostrou a tim má vic KW ???? 

Honda CRX ED9... K20 SWAP...
Honda CRX EE8 VTEC B16A1=110KW
Honda CRX EE8 VTEC B16A1=110KW
Re: Crx a motory
Dudla píše:hezké čtení hodně pomohlo !!! a je pravda že V-tech je taky stejnej motor akorát má druhou vačku ostrou a tim má vic KW ????
Jednak je to VTEC a zadny takovy ze ma druhou vacku ostrou... vsechno to jsou DOHC, cili dve vacky na hlave.Vtec ma mezi vackama na hridely dalsi vacku...A i konstrukcne to jsou uplne odlisny motory.... B16 maj treba odstrik pistu, jiny zdvich, atd atd atd atd...... ale myslim, ze to uz resilo milionkrat.Dily nejsou zamenitelne!
- skritek
- CRXař
- Příspěvky: 442
- Registrován: 15 črc 2010 22:21
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Crx a motory
tak pro pochopeni a upresneni ... vsechno to jsou DOHC, cili dve vacky na hlave- veta ma znit cili 2 vackove hridele v hlave Vtec ma mezi vackama na hridely dalsi vacku... tedy na jedne vackove hridely ma 3 vacky na valec je rozdil mezi vackou a vackovou hrideli Vacka je ten oval ktery nazvedava vahadlo ktere tlaci na ventil vackova hridel je je tyc plna vacek ja jen aby to bylo trosku srozumitelnejsi púro lidi co tomu tolik nerozumi protoze je matouci vsemu rikat vackaJ!R! píše:Jednak je to VTEC a zadny takovy ze ma druhou vacku ostrou... vsechno to jsou DOHC, cili dve vacky na hlave.Vtec ma mezi vackama na hridely dalsi vacku...A i konstrukcne to jsou uplne odlisny motory.... B16 maj treba odstrik pistu, jiny zdvich, atd atd atd atd...... ale myslim, ze to uz resilo milionkrat.Dily nejsou zamenitelne!Dudla píše:hezké čtení hodně pomohlo !!! a je pravda že V-tech je taky stejnej motor akorát má druhou vačku ostrou a tim má vic KW ????
Tel 777 27 35 35
Vy můžete jezdit rychle, Já mužu jezdit všude
a uz i rychle
Vy můžete jezdit rychle, Já mužu jezdit všude
a uz i rychle

Re: Crx a motory
ahojte,
vie mi niekto povedat kde sa vyrabali motory B16A1 a ine VTEC motory? mal som za to ze v tej dobe sa vsetko robilo v Japonsku, alebo sa mylim? jeden chalanisko ma tymto zaskocil v krcme pri pive ze VTEC motory sa v japonsku nevyrabali nikdy ale mam taky pocit ze trepal nezmysly. nikde sa ale k tomu nemozem dopatrat.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Honda_assembly_plants
vdaka za pripadne objasnenie
vie mi niekto povedat kde sa vyrabali motory B16A1 a ine VTEC motory? mal som za to ze v tej dobe sa vsetko robilo v Japonsku, alebo sa mylim? jeden chalanisko ma tymto zaskocil v krcme pri pive ze VTEC motory sa v japonsku nevyrabali nikdy ale mam taky pocit ze trepal nezmysly. nikde sa ale k tomu nemozem dopatrat.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Honda_assembly_plants
vdaka za pripadne objasnenie
Re: Crx a motory
Pojem vtec motory je hodně široký. B16Ax se určitě nevyráběly jindy než v Japonsku, stejně jako řada dalších variant. S tím, že se některé generace nových civiců vyrábějí například v GB, tak se tam vyrábějí i motory, ale motory pro Type-R se dál vyráběly v Japonsku.
Minor@honda-club.cz, 737574121, ICQ 225505717
Re: Crx a motory
myslel som samozrejme VTEC od hondy. vdaka za potvrdenie.
Re: Crx a motory
VTEC ma jedine honda(a acura, rover a i. ktory pouzivali honda motory), ostatny maju variabilne casovanie pomenovane inac 

Re: Crx a motory
Zdravim zde všechny,
máme CRX 1g. 1,6 16v s motorem ZC 1.. Máme jich vícero a proto jsem se chtěla dozvědět, zda-li mi někdo osvětlí tento typ motoru. Vzhledem k faktu, že k žádné z Hond nemám papíry - neznám minulost a až na jednu jsou veškeré na ND tak jsem se setkala s rozdíly mezi nimi, ačkoliv označení je vždy ZC 1. Některá z nich měla lambda sondu, což dle informací žádné ze ZC 1 nemá, také některé měli rozdílné jednotky - omlouvám se za neznalost názvů - prostě myslim tu černou krabku u motoru, z které vedou tři (anebo právě jen dva ) kabely
. Někde jsem se dozvěděla, že je hodně typů motorů se stejným označením ZC 1. Je fakt, že také některé části byť stejného motoru spolu nekomuní. Také bych chtěla vědět, jaký výkon oproti 1,6 měl motor 1,5 12v taktéž 1gen. Máme toto auto na závody do vrchu a ač nejsme nijací technici, mechanici snažíme se ji zpojídnit sami. Oceníme jakoukoliv radu atd. Nyní máme problém s přehříváním motoru - po zahřátí motoru začnou padat otáčky až se motor vypne sám. Musely jsme si připojit samostatný vypínač do kabiny abychom mohly spínat ventilačku ihned po vyším zahřátí, aniž by se zobrazovalo, že již se blíží k červenýmu poli..
Předem díky za jakoukoliv informaci
máme CRX 1g. 1,6 16v s motorem ZC 1.. Máme jich vícero a proto jsem se chtěla dozvědět, zda-li mi někdo osvětlí tento typ motoru. Vzhledem k faktu, že k žádné z Hond nemám papíry - neznám minulost a až na jednu jsou veškeré na ND tak jsem se setkala s rozdíly mezi nimi, ačkoliv označení je vždy ZC 1. Některá z nich měla lambda sondu, což dle informací žádné ze ZC 1 nemá, také některé měli rozdílné jednotky - omlouvám se za neznalost názvů - prostě myslim tu černou krabku u motoru, z které vedou tři (anebo právě jen dva ) kabely

Předem díky za jakoukoliv informaci
Re: Crx a motory
Možná bych si mohl za vámi udělat výlet, tu dílnu máte někde u Kralup, že jo? A na místě by se o tom povídalo nejlíp. Kdysi jsem od tebe chtěl nějaké budíky, možná to usnulo kvůli mně, už nevím. Tak by na ně třeba došlo teď 
Jinak ZC1 může být z výroby i s lambdou, ale není to příliš obvyklé.

Jinak ZC1 může být z výroby i s lambdou, ale není to příliš obvyklé.
Minor@honda-club.cz, 737574121, ICQ 225505717
Re: Crx a motory
Zdravím přátelé, máte nějaké info o motorech B16A9 ? Nepřepsal jsem se a nejedná se vtec. díky za postřehy T.
Re: Crx a motory


Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host