Crx a motory

Přišli jste na něco zajímavého? Máte nějakou radu? Sem s ní!

Moderátor: Minor

Uživatelský avatar
Minor
Správce fóra
Správce fóra
Příspěvky: 1701
Registrován: 08 čer 2009 20:24
Kontaktovat uživatele:

Crx a motory

Příspěvekod Minor » 05 bře 2010 20:23

Pokud jde o EDM neboli auta určená pro evropský trh, setkáváme se v crx v zásadě se dvěma motory. Oba mají objem 1,6 litru a v obou případech jde o rozvod DOHC.
Po zahájení výroby crx 2G v září 87 dostávaly crx s modelovým označením ED9 motory D16A9 s udávaným výkonem 96 kw. Jednalo se o motory bez katalyzátoru a lambda sondy. Stejný motor můžete najít i v civicu 4G (ale málokdy, protože tahle verze nebyla určena pro německý trh) a v concertu.
Přibližně v roce 89 začaly být motory v crx vybavovány s ohledem na ekologii katalyzátorem a lambdou. Výkon tak poklesl na 91, případně 92 kw. Tyto motory jsou označovány D16Z5 (německý trh) a D16A8 (švýcarský a rakouský trh, auto s tímto motorem mívá i elektrická okénka a zrcátka). Na rakouském trhu byl dokonce s ohledem nejspíš na povinné ručení nebo pojištění udávám výkon 88kw.
Údaj o výkonu není nicméně nijak směrodatný, samotné motory (myšleno blok, písty, vačky, rozvody, hlava) se podle všeho v ničem podstatném neliší, vyšší výkon v případě D16A9 dělají svody konstruované jako 4-2-1 a ecu s ostřejšími mapami.
Na rozdíly lze pak narazit mezi předfaceliftovanými verzemi a pofaceliftovanými verzemi například u motorové kabeláže, kde se liší tvar konektorů, některá crxka mají servisní konektor po pravé straně motorového prostoru, liší se sací komora a umístění některých senzorů atd., ale z hlediska funkčnosti je jedno, jaký motor máte, zda D16A9, D16A8 nebo D16Z5 - základ je prostě stejný. Díly z motorů jsou navzájem většinou záměnné.
Problém je bohužel s úřady, v ČR nelze legálně změnit typ motoru, uvedený v TP, takže pokud vám odejde D16A8, musíte sehnat zase D16A8 nebo si poradit jinak (známosti, raznice atd.)
V roce 1990 se objevila verze crx s označením EE8, vybavená motorem B16A1 se systémem vtec o výkonu 110kw. Jedná se o legendární model i motor, který dodnes přináší radost a široký úsměv na tváři řadě crxkařů. Tento motor má ale vše jiné než motory D16xx a díly až na drobné výjimky nelze navzájem kombinovat.
Minor@honda-club.cz, 737574121, ICQ 225505717

Uživatelský avatar
Job!k
Klouček
Klouček
Příspěvky: 152
Registrován: 11 říj 2009 19:15
Bydliště: Ústí n.L.
Kontaktovat uživatele:

Re: Crx a motory

Příspěvekod Job!k » 05 bře 2010 22:17

super hezky napsané určitě toto mnohým pomůže

Uživatelský avatar
Dudla
CRX velení
CRX velení
Příspěvky: 593
Registrován: 31 led 2011 15:12
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Crx a motory

Příspěvekod Dudla » 19 úno 2013 10:41

hezké čtení hodně pomohlo !!! a je pravda že V-tech je taky stejnej motor akorát má druhou vačku ostrou a tim má vic KW ???? :mrgreen:
Honda CRX ED9... K20 SWAP...
Honda CRX EE8 VTEC B16A1=110KW

Uživatelský avatar
J!R!
CRX Guru
CRX Guru
Příspěvky: 1118
Registrován: 22 lis 2009 08:34
Kontaktovat uživatele:

Re: Crx a motory

Příspěvekod J!R! » 19 úno 2013 14:26

Dudla píše:hezké čtení hodně pomohlo !!! a je pravda že V-tech je taky stejnej motor akorát má druhou vačku ostrou a tim má vic KW ???? :mrgreen:


Jednak je to VTEC a zadny takovy ze ma druhou vacku ostrou... vsechno to jsou DOHC, cili dve vacky na hlave.Vtec ma mezi vackama na hridely dalsi vacku...A i konstrukcne to jsou uplne odlisny motory.... B16 maj treba odstrik pistu, jiny zdvich, atd atd atd atd...... ale myslim, ze to uz resilo milionkrat.Dily nejsou zamenitelne!

Uživatelský avatar
skritek
CRXař
CRXař
Příspěvky: 442
Registrován: 15 črc 2010 22:21
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Crx a motory

Příspěvekod skritek » 19 úno 2013 23:39

J!R! píše:
Dudla píše:hezké čtení hodně pomohlo !!! a je pravda že V-tech je taky stejnej motor akorát má druhou vačku ostrou a tim má vic KW ???? :mrgreen:
Jednak je to VTEC a zadny takovy ze ma druhou vacku ostrou... vsechno to jsou DOHC, cili dve vacky na hlave.Vtec ma mezi vackama na hridely dalsi vacku...A i konstrukcne to jsou uplne odlisny motory.... B16 maj treba odstrik pistu, jiny zdvich, atd atd atd atd...... ale myslim, ze to uz resilo milionkrat.Dily nejsou zamenitelne!
tak pro pochopeni a upresneni ... vsechno to jsou DOHC, cili dve vacky na hlave- veta ma znit cili 2 vackove hridele v hlave Vtec ma mezi vackama na hridely dalsi vacku... tedy na jedne vackove hridely ma 3 vacky na valec je rozdil mezi vackou a vackovou hrideli Vacka je ten oval ktery nazvedava vahadlo ktere tlaci na ventil vackova hridel je je tyc plna vacek ja jen aby to bylo trosku srozumitelnejsi púro lidi co tomu tolik nerozumi protoze je matouci vsemu rikat vacka
Tel 777 27 35 35

Vy můžete jezdit rychle, Já mužu jezdit všude

a uz i rychle :-)

Uživatelský avatar
shuty
Miminko
Miminko
Příspěvky: 68
Registrován: 06 črc 2009 11:03
Bydliště: Martin
Kontaktovat uživatele:

Re: Crx a motory

Příspěvekod shuty » 26 bře 2013 11:57

ahojte,
vie mi niekto povedat kde sa vyrabali motory B16A1 a ine VTEC motory? mal som za to ze v tej dobe sa vsetko robilo v Japonsku, alebo sa mylim? jeden chalanisko ma tymto zaskocil v krcme pri pive ze VTEC motory sa v japonsku nevyrabali nikdy ale mam taky pocit ze trepal nezmysly. nikde sa ale k tomu nemozem dopatrat.
*drinks*
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Honda_assembly_plants

vdaka za pripadne objasnenie

Uživatelský avatar
Minor
Správce fóra
Správce fóra
Příspěvky: 1701
Registrován: 08 čer 2009 20:24
Kontaktovat uživatele:

Re: Crx a motory

Příspěvekod Minor » 26 bře 2013 12:15

Pojem vtec motory je hodně široký. B16Ax se určitě nevyráběly jindy než v Japonsku, stejně jako řada dalších variant. S tím, že se některé generace nových civiců vyrábějí například v GB, tak se tam vyrábějí i motory, ale motory pro Type-R se dál vyráběly v Japonsku.
Minor@honda-club.cz, 737574121, ICQ 225505717

Uživatelský avatar
shuty
Miminko
Miminko
Příspěvky: 68
Registrován: 06 črc 2009 11:03
Bydliště: Martin
Kontaktovat uživatele:

Re: Crx a motory

Příspěvekod shuty » 26 bře 2013 13:58

myslel som samozrejme VTEC od hondy. vdaka za potvrdenie.

Swingal
CRX Guru
CRX Guru
Příspěvky: 841
Registrován: 26 bře 2011 20:16
Kontaktovat uživatele:

Re: Crx a motory

Příspěvekod Swingal » 26 bře 2013 14:12

VTEC ma jedine honda(a acura, rover a i. ktory pouzivali honda motory), ostatny maju variabilne casovanie pomenovane inac ;)

Uživatelský avatar
hedvikas
Miminko
Miminko
Příspěvky: 12
Registrován: 17 dub 2011 04:42
Kontaktovat uživatele:

Re: Crx a motory

Příspěvekod hedvikas » 22 kvě 2013 00:18

Zdravim zde všechny,

máme CRX 1g. 1,6 16v s motorem ZC 1.. Máme jich vícero a proto jsem se chtěla dozvědět, zda-li mi někdo osvětlí tento typ motoru. Vzhledem k faktu, že k žádné z Hond nemám papíry - neznám minulost a až na jednu jsou veškeré na ND tak jsem se setkala s rozdíly mezi nimi, ačkoliv označení je vždy ZC 1. Některá z nich měla lambda sondu, což dle informací žádné ze ZC 1 nemá, také některé měli rozdílné jednotky - omlouvám se za neznalost názvů - prostě myslim tu černou krabku u motoru, z které vedou tři (anebo právě jen dva ) kabely :-). Někde jsem se dozvěděla, že je hodně typů motorů se stejným označením ZC 1. Je fakt, že také některé části byť stejného motoru spolu nekomuní. Také bych chtěla vědět, jaký výkon oproti 1,6 měl motor 1,5 12v taktéž 1gen. Máme toto auto na závody do vrchu a ač nejsme nijací technici, mechanici snažíme se ji zpojídnit sami. Oceníme jakoukoliv radu atd. Nyní máme problém s přehříváním motoru - po zahřátí motoru začnou padat otáčky až se motor vypne sám. Musely jsme si připojit samostatný vypínač do kabiny abychom mohly spínat ventilačku ihned po vyším zahřátí, aniž by se zobrazovalo, že již se blíží k červenýmu poli..
Předem díky za jakoukoliv informaci

Uživatelský avatar
Minor
Správce fóra
Správce fóra
Příspěvky: 1701
Registrován: 08 čer 2009 20:24
Kontaktovat uživatele:

Re: Crx a motory

Příspěvekod Minor » 22 kvě 2013 10:04

Možná bych si mohl za vámi udělat výlet, tu dílnu máte někde u Kralup, že jo? A na místě by se o tom povídalo nejlíp. Kdysi jsem od tebe chtěl nějaké budíky, možná to usnulo kvůli mně, už nevím. Tak by na ně třeba došlo teď :)
Jinak ZC1 může být z výroby i s lambdou, ale není to příliš obvyklé.
Minor@honda-club.cz, 737574121, ICQ 225505717

fj1947
Miminko
Miminko
Příspěvky: 9
Registrován: 23 srp 2014 22:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Crx a motory

Příspěvekod fj1947 » 21 úno 2015 13:54

Zdravím přátelé, máte nějaké info o motorech B16A9 ? Nepřepsal jsem se a nejedná se vtec. díky za postřehy T.

Uživatelský avatar
Stean
CRXař
CRXař
Příspěvky: 447
Registrován: 27 čer 2012 16:25
Bydliště: Jih Čech
Kontaktovat uživatele:

Re: Crx a motory

Příspěvekod Stean » 21 úno 2015 16:04

:D stejná pitomost jako u mě, měl jsem na bloku vyraženo b16a8 :D


Zpět na „Návody / Guides“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host