Zapojení bezkatové ecu u katových modelů

Přišli jste na něco zajímavého? Máte nějakou radu? Sem s ní!

Moderátor: Minor

Uživatelský avatar
Minor
Správce fóra
Správce fóra
Příspěvky: 1545
Registrován: 08 čer 2009 19:24
Kontaktovat uživatele:

Zapojení bezkatové ecu u katových modelů

Příspěvekod Minor » 18 srp 2012 22:28

Jak už jsme si řekli v tématu o řídících jednotkách, jedním ze snadných a poměrně účelných vylepšení je použít u katových modelů, kde je výkon už poněkud uškrcen s ohledem na emise, bezkatovou jednotku z ranných sérií crx.
Pokud k ní použijeme i originální svody v designu 4-2-1, čeká nás velmi milé výkonové překvapení, i když papírově jde jen o rozdíl cca 5 koní.
Měl jsem tuhle úpravu kdysi na svém crx a přestože jsem poměrně skeptik a zvýšení výkonu o 5 koní je procentuálně poměrně nevýznamné, bylo to skutečně příjemně cítit. Motor šel lépe odspodu a lépe reagoval na plyn, aniž by pochopitelně ztratil svůj točivý charakter ve vysokých otáčkách.
Bezkatová jednotka pro crx má označení PM7-B020 (nebo podobně B021 a snad i B030) a má na horní straně přidaný externí regulátor bohatosti volnoběžné směsi. V manuálu je označen zkratkou IMA. Z výroby je nastaven dostatečně dobře, takže ho když tak jen zapojte a nesnažte se s ním cokoli regulovat :)
ecu bezkat celek.jpg

externí regulátor.jpg

Při použítí bezkatové ecu je potřeba pár drátů přepojit jinam a zapojit tak zmíněný IMA. Schéma zapojení by mělo být zřejmě z připojeného obrázku, který mi kdysi poskytl Skřítek. Dráty přepojujeme v oblasti řídící jednotky pod nohama spolujezdce.
Konverze ECU D16Z5 na D16A9 svisle.jpg

Návod na tuto úpravu je i na Honda-clubu zdehttp://www.honda-club.cz/forum/viewtopic.php?t=908, někdo mi ale říkal, že není příliš povedený a že tam něco nesedí. Nevím, nezkoumal jsem to a sám jsem tuhle úpravu fyzicky nikdy nedělal. Mně ji tehdy provedl právě zmíněný Skřítek.
Držím palce s úpravami a ježděním :)
Minor@honda-club.cz, 737574121, ICQ 225505717

Uživatelský avatar
Minor
Správce fóra
Správce fóra
Příspěvky: 1545
Registrován: 08 čer 2009 19:24
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapojení bezkatové ecu u katových modelů

Příspěvekod Minor » 20 srp 2012 20:11

Tak jsem to udělal snad trochu polopatičtější:)
Jak tedy na zapojení IMA u bezkatové jednotky?
U bezkatového céra vedou k IMA tři dráty - zelenobílý, hnědý a žlutý.
Kabely na IMA.jpg
U katového céra IMA není, zato tam je lambda, kterou ovšem už potřebovat nebudeme. Patřičný konektor k IMA nejspíš mít nebudeme, takže si musíme poradit jinak a nahradíme ho čímkoli jiným nebo propojíme dráty napevno, to už nechám na vás. Určitě půjde použít i nějaký jiný třípinový konektor, pokud nám náhodou zbyl třeba z jiného crx. Pakliže tedy mluvím v následujícím textu o drátech IMA, myslím tím dráty, které jste jakoby zapojili na patřičné pozice do zmíněného konektoru. Ty originální dráty jsou na uváděné úpravy příliš krátké.
IMA tedy zapojíme takto. Nejdřív si uvědomíme, který konektor je jak označen.
označení konektorů.jpg

S kabeláží konektoru A nebudeme dělat vůbec nic, ta nás nezajímá. POZOR! Na některých použitých fotkách je kabeláž z hondy concerto a barvy drátů se mohou lišit od drátů, která máte v crx!!!!
Takže po patřičném upozornění jdeme na věc:)
Na konektoru B najdeme na pravé dolní pozici (B20) hnědý drát a ten přestřihneme. Část kabelu, který vede do ecu, propojíme s hnědým drátem na středové pozici IMA.
Hnědý na IMA.jpg

Nyní najdeme bílý kabel na konektoru C opět na pravé dolní pozici (C16) a také ho přestřihneme. Část vedoucí do útrob auta zaizolujeme a na část směřující do konektoru připojíme zbytek přetřiženého hnědého drátu.
Hnědý na bílý na C16.jpg

Teď najdeme zelenobílý drát na konektoru C na pozici C12 (spodní řada, třetí zprava). Na něm oholíme část izolace a připojíme k němu zelenobílý drát z IMA. Drát tedy nepřerušujeme, jen k něm přidáme další.
zelenobílý připojení.jpg

Podobně postupujeme se žlutobílým drátem na pozici C13 (druhý zprava nahoře), který opět oholíme, ale nepřerušíme a připojíme k němu žlutozelený drát z IMA.
lutobílý připojení.jpg

Vše pořádně zaizolujeme a jdeme se projet :)
P.S. Návod jsem sestavoval od stolu a nemám ho možnost vyzkoušet. Pokud by něco nesouhlasilo, dejte vědět a nekamenujte mě.
Minor@honda-club.cz, 737574121, ICQ 225505717

Uživatelský avatar
jazzik
CRXař
CRXař
Příspěvky: 480
Registrován: 31 črc 2010 06:35
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapojení bezkatové ecu u katových modelů

Příspěvekod jazzik » 21 srp 2012 08:30

tak to je uplne jinej navod nez na HC a pokud jeto s tim prestrihavanim spravnej navod tak ho mam podle HC uplne spatne ..divny ze to jeste jezdi :/
Jazzik

Uživatelský avatar
Minor
Správce fóra
Správce fóra
Příspěvky: 1545
Registrován: 08 čer 2009 19:24
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapojení bezkatové ecu u katových modelů

Příspěvekod Minor » 21 srp 2012 08:50

Vzhledem k tomu, že to kluci na HC dělali podle stejného návodu, který jsem poskytl i sem, bude asi chyba v interpretaci. Jak jsem psal, někdo mi říkal, že je návod na HC špatně. Dráty na pozici C12 a C13 sedí, rozdíl je, že hnědý připojili rovnou na B20, ale nestříhli ho a nepřipojili zbytek na C16. No, jak se zdá, svět se kvůli tomu nezboří :)
Jak na to koukám, ten původní bílý, nyní odstřižený, vede na konektor pro seřízení předstihu, což je věc, kterou nemají všechna crx, většinou jen předf. modely okolo roku 89.
Minor@honda-club.cz, 737574121, ICQ 225505717

Uživatelský avatar
jazzik
CRXař
CRXař
Příspěvky: 480
Registrován: 31 črc 2010 06:35
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapojení bezkatové ecu u katových modelů

Příspěvekod jazzik » 21 srp 2012 12:24

to je presne ono,nic sem nestrihal,ale pripajel to primo na dratky k ECU ..
Jazzik

Uživatelský avatar
murtin
Klouček
Klouček
Příspěvky: 168
Registrován: 10 bře 2012 15:50
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapojení bezkatové ecu u katových modelů

Příspěvekod murtin » 24 pro 2013 10:55

ahoj povedlo se mi koupit 2céra ve slušným stavu(měl js je kilák od baráku zarostlý za plotem..) v jedné je ECU B020,taxe chystám to prohodi,ale na tom plánku to není moc vidět.. :? ten kluk různě prohazoval motory a stěžoval si,že mot.nejde do otáček.možná bych mohl vypreparovat i původní kabeláž,pokud bych věděl,která to vlastně je.. :roll: zajímá mě taky zmínka o možnosti reg.předstih bílým drátem,ví o tom někdo něco víc? ta 2. je PM7 X04,ale bohužel nevím,kdo by mi tam něco vhodného napájel.rád bych postupně trochu překopal mapu,to má ale čas :D

Uživatelský avatar
Jindřich
Bourák
Bourák
Příspěvky: 377
Registrován: 07 bře 2013 20:03
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapojení bezkatové ecu u katových modelů

Příspěvekod Jindřich » 24 pro 2013 11:21

Ty bláho,to má někdo štěstí na sousedy *fin*


Zpět na „Návody / Guides“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host