Demontáž Alternátoru

Přišli jste na něco zajímavého? Máte nějakou radu? Sem s ní!

Moderátor: Minor

Uživatelský avatar
Job!k
Klouček
Klouček
Příspěvky: 152
Registrován: 11 říj 2009 19:15
Bydliště: Ústí n.L.
Kontaktovat uživatele:

Demontáž Alternátoru

Příspěvekod Job!k » 27 dub 2011 13:09

Předem než začnu chci podotknout, že jsem ho vyndaval ze své EE8 nemohu zaručit, že z ED9 a jiných modělů to půjde stejně pokud ano tak je to jen dobře. Tak a pro orientaci fotky jsem opatřil šipkama různých barev snad každá barva má své opodstatnění a to zelená=demontáž (vyšroubování), žlutá=odpojení (sundání), červená=posun (ukazuje i směr posunu), modrá=doplňková (např kam se co přesunulo a podobně). Dále ke každé zelené šipce jsem připsal číslo=velikost klíče(ta se může též lišit). Tak teď k samotné demontáži mně bohatě postačila sada očkových klíčů a celková demontáž když jsem nijak nezávodil a nevznikly žádně jiné potíže trvala necelou půlhodinku.
1.JPG
Odpojení kontaktů k nádobce brzdové kapaliny. Né každý máme rozpěru a ten kdo jí má pochybuji, že má stejnou jako ostatní takže vlastníci rozpěr jí musí demontovat tak aby nadále nepřekážela, u té mé stačí pouze povolit jednu stranu a otočit rozpěru vzhůru.
2.JPG
Odpojit tyto dvě hadičky a přesunout za nádobku brzd. kap. viz následující obr.
3.JPG
4.JPG
Povolení spodního šroubu altíku. Není na něj moc vidět jde nahmatat. Je zbytečného celý vytáčet stačí pouze první trhnutí, aby se mohl altík v dalších krocích pootáčet.
5.JPG
Povolení horního šroubu altíku stačí tak, aby se dal altík posunout blíže k motoru pro povolení klínového řemenu. Následně sundat řemen.
6.JPG
Díky prostoru je lepší sundavat řemen u kliky postupným posouváním směrem od kliky. Hlavně žádné násilí.
7.JPG
Z druhé strany alternátoru neni vidět, ale vše jde po hmatu. Povolit matku co drží držák kabelu a odpojit kabel (jde to malinko stuha)
8.JPG
Na horní straně plechového krytu altíku ,,přetáhnout" gumu a povolit matku následně jde kabel vytáhnout. Tyto kabely strčit nejlépe někam dolu, aby nepřekážely.
Naposledy upravil(a) Job!k dne 27 dub 2011 13:37, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Job!k
Klouček
Klouček
Příspěvky: 152
Registrován: 11 říj 2009 19:15
Bydliště: Ústí n.L.
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž Alternátoru

Příspěvekod Job!k » 27 dub 2011 13:33

9.JPG
Odšroubovat matky z HBV(hlavního brzdového válce). Při povolování uniká vzduch z membrány posilovače neni se čeho bát po následné montáži a správném dotažení funguje membránový posilovač jak má
10.JPG
Vytažení HBV z posilovače
11.JPG
Po vytáhnutí z posilovače zamáčknout dolu a trochu ohnout dostat nádobku s HBV až pod Manifold sání. Díky za radu Minorovy sám jsem se takovýchto manévrů s HBV a trubkamy chtěl vyhnout, ale on mě vyvaroval, že se neni čeho bát
12.JPG
Takto tam je zastrčen trubky k brzdám se ohnou, ale nemá se jim co stát když je přímo nelámeme
13.JPG
Jiný pohled
14.JPG
Sundání šroubů alternátoru horního aj spodního. Horní jde vytáhnout bez problémů, ale spodní tam je vzpříčený takže já jsem ze strany co je vidět zamáčkl dřevem šroub na druhou stranu, jde ho z druhé strany chytit rukou a zkusit kývat alternátorem dokud nebude co nejmeší vzpříčení a vytáhnout ho a pokud ani to nezabere jako mně tak vzít klasický otevřený klíč třeba 15 dát ho mezi držák alternátoru a hlavu šroubu a jakoby ho vypáčit to už mi šel pak zase kývat a už jde. A k samotnému vyndání alternátoru hlavně ze spodního držáku mohu doporučit chytit pevně rukama a kývat a tahat dokud nevyleze. Pokud máte možnost lehce zvednout auto tak přes nějaké dřevo ho zespod trochu vytlouct.
15.JPG
Alternátor je sundán z držáku jen ho chytiot a jak za mala s ježkem v kleci ho vyndat směrem nahoru
16.JPG
Jejda kam se poděl???
* *cry*

Uživatelský avatar
Job!k
Klouček
Klouček
Příspěvky: 152
Registrován: 11 říj 2009 19:15
Bydliště: Ústí n.L.
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž Alternátoru

Příspěvekod Job!k » 27 dub 2011 13:35

17.JPG
Noooo tady je už jsem ho našel je venku huráááá a můžeme se radovat *dance* časem vám dodam rady jak ho zpět namontovat a zdokumentuju vše co jsem s nim prováděl *oprava* *dance* *vytlem*
a úplně na závěr chci poděkovat Minorovy za rady bez kterých bych ho tahal úplně jinudy a zbytečně zdlouhavě

stechi
Klouček
Klouček
Příspěvky: 130
Registrován: 29 črc 2009 19:59
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž Alternátoru

Příspěvekod stechi » 27 dub 2011 14:28

*fin* fajn navod zrovna nedavno jsem premyslel jak ho vyndat :-)

Uživatelský avatar
Redy
Šéfík!:)
Šéfík!:)
Příspěvky: 2910
Registrován: 06 čer 2009 17:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž Alternátoru

Příspěvekod Redy » 27 dub 2011 15:04

Pecka! máš u mě na srazu pivo, protože tohle je častá demontáž a návod se víc než hodí! těším se na pokračování! *fin* *fin* *fin* *pohladit*

Uživatelský avatar
francoois
Miminko
Miminko
Příspěvky: 4
Registrován: 24 kvě 2010 16:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž Alternátoru

Příspěvekod francoois » 28 dub 2011 12:03

Super popis, ja ho vyndaval nedavno a bohuzel jsem trubky musel odpojit, protoze je ohybat jsem si netroufal. Alu musim repasovat HBV, tak to nebyla prace navic *fin*

Uživatelský avatar
Perjen
Miminko
Miminko
Příspěvky: 75
Registrován: 05 dub 2011 16:24
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž Alternátoru

Příspěvekod Perjen » 28 kvě 2011 18:32

Přidám vlastní zkušenost...Trubky jsem se také bál ohnout takhle daleko tak jsem ho vyklopil nahoru nad posilovač a alternátor prolezl bez problémů..Když jsem ho dával zpět musel jsem si pomoct kladivem a šroubovákem..chce to trochu šikovnosti při vracení spodního šroubu který slouží jako pant prakticky..foto níže..
IMAG0622.jpg
Obrázek
THE VALUE OF LIFE CAN BE MEASURED BY HOW MANY TIMES YOUR SOUL HAS BEEN DEEPLY STIRRED.
Soichiro Honda

Uživatelský avatar
skritek
CRXař
CRXař
Příspěvky: 442
Registrován: 15 črc 2010 22:21
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž Alternátoru

Příspěvekod skritek » 25 kvě 2016 18:37

Alternator se sa vyndat i bez demontaze brzdovho valce da se protáhnout nad převodovkou. nekdy je zapotřebí demontovat hadici k topeni , ale porad lepsi nez vymontovvat brzdovy valec. Dokonce jsem resvedcen ze je rychlejsi vymontovat i poloosu nez pak slozite prevzdusnovat brzdy.
Tel 777 27 35 35

Vy můžete jezdit rychle, Já mužu jezdit všude

a uz i rychle :-)

Uživatelský avatar
Minor
Správce fóra
Správce fóra
Příspěvky: 1701
Registrován: 08 čer 2009 20:24
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž Alternátoru

Příspěvekod Minor » 25 kvě 2016 19:18

Bezva návod. Super, že jsi ho sepsal, bude se určitě hodit řadě lidí.
Já ten HBV myslím odkláněl nahoru, ale je to už naštěstí dlouho, tak si nejsem stopro jistej.
Minor@honda-club.cz, 737574121, ICQ 225505717

petaed9
Miminko
Miminko
Příspěvky: 89
Registrován: 27 pro 2012 13:12
Bydliště: Havířov - kousek vod vOstravy hele
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž Alternátoru

Příspěvekod petaed9 » 25 kvě 2016 20:55

Ty jo vzdyt altik jde uplne hezky vytahnout spodem :-D Na kazde honde mi sel spodkem. Toze bych kvuli takove blbosti sundaval brzdovy valec me ani ve snu nenapadlo

Uživatelský avatar
Fegut
CRXař
CRXař
Příspěvky: 452
Registrován: 11 dub 2011 14:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž Alternátoru

Příspěvekod Fegut » 25 kvě 2016 22:28

zase tak hezky nejde :), posledně u Steana když jsem mu dovez jinej, tak povolil hlavní motorovej silent a pustil motor dolů co to šlo a až pak ho vyndal, nějak se mu tam pořád pletla poloosa a roh bloku. Co jsem ho dával já, tak jsem měl poloosu venku a to šlo krásně.

petaed9
Miminko
Miminko
Příspěvky: 89
Registrován: 27 pro 2012 13:12
Bydliště: Havířov - kousek vod vOstravy hele
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž Alternátoru

Příspěvekod petaed9 » 26 kvě 2016 10:47

Ja jsem motor vzdycky zvedal a pak jezek v kleci :-D Ale nic strasneho. Oproti tomu ze bys sundaval brzdovy valec atd. atd. to je uplne brnkacka a ani to nezabere tolik casu. Za hodku ho mas vymeneny a muzes jit *drinks*

Uživatelský avatar
Wláďa
Správce fóra
Správce fóra
Příspěvky: 946
Registrován: 25 kvě 2010 12:11
Bydliště: (Sokolov) Těšovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž Alternátoru

Příspěvekod Wláďa » 26 kvě 2016 12:21

petaed9 píše:Ja jsem motor vzdycky zvedal a pak jezek v kleci :-D Ale nic strasneho. Oproti tomu ze bys sundaval brzdovy valec atd. atd. to je uplne brnkacka a ani to nezabere tolik casu. Za hodku ho mas vymeneny a muzes jit *drinks*

Tak nevim jak u ED9, ale jestli si myslíš, že u EE8 to půjde taky, tak mi to můžeš přiject ukázat. :D Hodinu jsem se s tím mrskal a zkoušel ho jakkoliv kudykoliv procpat. Nad převodovkou jsem taky koukal jestli by nešel a docela pochybuju. Zrovna teď o víkendu se do toho budu pouštět, tak pak dám vědět, jak jsem to vyřešil. Před nějakým časem mě někdo přesvědčoval o tom, že jde vyndat bez problémů bez jakýkoliv demontáže všeho ostatního (myslím že to byl Sabrio, ale nejsem si jistý, tak nechci na nikoho ukazovat prstem :lol: ) tak jsem přemýšlel kdo to byl, abych mu pak pěkně poděkoval. *strelba* *dobrety*
crx EE8 Vtec B16A1
Obrázek
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
wlada.777@email.cz
773 099 676
Facebook

petaed9
Miminko
Miminko
Příspěvky: 89
Registrován: 27 pro 2012 13:12
Bydliště: Havířov - kousek vod vOstravy hele
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž Alternátoru

Příspěvekod petaed9 » 26 kvě 2016 13:03

Nevim jak u EEcka (to nemam bohuzel k dispozici :-D) ale u ED staci povolit motor na hlavnim drzaku co je u rozvodu a prizvednout motor co nejvic jde. Sundat altik sundat drzak altiku a proplest ho mezi motorem poloosou a ramenem. Plno lidi rikalo ze to jde jen vrchem a nekteri dokonce sundavali sani misto brzdoveho valce. Ja jsem na to sel zespoda jak jsem byl zvykly z anglana a slo to. Sice hur nez na anglanovi ale slo. Vrchem by me to ani nenapadlo...

Uživatelský avatar
Fegut
CRXař
CRXař
Příspěvky: 452
Registrován: 11 dub 2011 14:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž Alternátoru

Příspěvekod Fegut » 26 kvě 2016 13:15

Nejlepší je to když je ta poloosa venku, sice trochu víc práce, ale časově kdy pak právě vyplejtáš ježka z klece to může bejt rychlejší. Trochu prasáckej styl je rozpojit horní čep a když vycvakneš poloosu od krátkej poloosy s ložiskem, sundáš spodní vidličku tlumiče, tak zatáhnout za těhlici k sobě a máš vytaženo, pak už s poloosou libovolně hýbeš a altík jde ven jak nic.

petaed9
Miminko
Miminko
Příspěvky: 89
Registrován: 27 pro 2012 13:12
Bydliště: Havířov - kousek vod vOstravy hele
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž Alternátoru

Příspěvekod petaed9 » 26 kvě 2016 13:27

Takhle jsem to nezkousel ale urcite to je stokrat lepsi a rychlejsi nez vrchem a odpojit pul auta :-D

Uživatelský avatar
murtin
Klouček
Klouček
Příspěvky: 165
Registrován: 10 bře 2012 15:50
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž Alternátoru

Příspěvekod murtin » 27 kvě 2016 21:11

Měnil js to už 3x.1x spodem(hrůza,ale návod mi dost pomohl) a 2x vrchem. To je 100% lepší, trubky se dají lehce opatrně ohnout a je to razdva..

Uživatelský avatar
Minor
Správce fóra
Správce fóra
Příspěvky: 1701
Registrován: 08 čer 2009 20:24
Kontaktovat uživatele:

Demontáž Alternátoru

Příspěvekod Minor » 15 lis 2017 21:01

Měnil jsem před pár dny altík na ED9 a musím trvat na tom, že varianta s brzdovým válcem bude pro mě asi vždycky nej. Povolují se dva šrouby č. 12, pak asi dvě spony na hadice, odpojuje se jeden konektor a to je v zásadě všechno.
Navíc to děláte ve stoje, nad autem, nemusíte lézt pod něj. Pro člověka, který to dělal jako já na ulici, podle mě ideální.
Ale jinak si to každý dělejte, jak chcete :)
Minor@honda-club.cz, 737574121, ICQ 225505717

Uživatelský avatar
Wláďa
Správce fóra
Správce fóra
Příspěvky: 946
Registrován: 25 kvě 2010 12:11
Bydliště: (Sokolov) Těšovice
Kontaktovat uživatele:

Demontáž Alternátoru

Příspěvekod Wláďa » 21 lis 2017 12:47

Minor píše:Source of the post Měnil jsem před pár dny altík na ED9 a musím trvat na tom, že varianta s brzdovým válcem bude pro mě asi vždycky nej. Povolují se dva šrouby č. 12, pak asi dvě spony na hadice, odpojuje se jeden konektor a to je v zásadě všechno.
Navíc to děláte ve stoje, nad autem, nemusíte lézt pod něj. Pro člověka, který to dělal jako já na ulici, podle mě ideální.
Ale jinak si to každý dělejte, jak chcete :)

Amen! :)
crx EE8 Vtec B16A1
Obrázek
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
wlada.777@email.cz
773 099 676
Facebook


Zpět na „Návody / Guides“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů